مراسم تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی استان گیلان با حضور نمایندگان،مسئولین و جمع زیادی از بازنشستگان این استان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان مراسم تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی استان گیلان با حضور نمایندگان،مسئولین و جمع زیادی از بازنشستگان این استان برگزار شد.

دكتر شهدي نژاد مدير درمان تامين اجتماعي استان گيلان در اين مراسم با اشاره به اينكه سازمان تامين اجتماعي ١٤٠ هزار ميليارد از دولت طلبكار است ابراز كرد:حل كردن مشكلات كار بسيار سختي است اما نمايندگان مجلس در تلاش هستند كه وضع موجود را بهتر كنند.
وي با تاكيد بر اينكه در حوزه درمان و تامين اجتماعي شاهد توسعه هاي خوبي بوديم بيان داشت:بيمارستان تامين اجتماعي اكنون از لحاظ كيفيت علمي و ظاهري در حد بهترين هاي استان مي باشد
شهدي نژاد خاطرنشان كرد:بيمارستان تامين اجتماعي مجهزترين دستگاه ام آي آر را خريداري كرده و مردم استان ما بزودي بصورت رايگان ام آر آي خواهند شد.
وي همچنين تصريح كرد:آمار رضايتمندي در خصوص بستري در بيمارستان تامين اجتماعي بيش از ٩٦ درصد است و زيبايي بيمارستان و كيفيت علمي آن در حد يك بيمارستان خصوص مي باشد
مدير درمان سازمان تامين اجتماعي اذعان داشت:سازمان تامين اجتماعي در نظر دارد كه حقوق بازنشستگان را افزايش دهد و به موقع پرداخت كند اما منايع مالي اجازه اين كار را نمي دهد كه اميدواريم اين مشكلات برطرف شود.

جبار كوچكي نژاد ديگر نماينده مردم رشت در مجلس در ادامه گفت:امروز روز بازنشستگان است و همه بايد متمركز شويم ، ضعف ها را ببينيم و در جهت اصلاح آن قدم برداريم.
وي با اشاره به اينكه بازنشستگان ،تجميع همه مردم هستند وبا افتخار بازنشسته مي شوند بيان داشت:بازنشسته ها از نظام جمهوري اسلامي حقي دارند كه بايد به آن رسيدگي شود
كوچكي نژاد اضافه كرد: بدون شك ما بد مديريت كرديم و بعد از ٤٠ سال صندوق هاي بازنشستگي را ورشكست كرديم.
وي تصريح كرد:ما نمايندگان مصوباتي داشتيم كه به بار اين صندوق اضافه كرديم و اكنون خود را ملزم كرديم كه هيچ مصوبه اي را بدون در نظر گرفتم منابع مالي مطرح نكنيم.
كوچكي نژاد بيان داشت:ديوان محاسبات در خصوص حقوق هاي نجومي گزارش هاي كذبي داده اند كه معتقدم خودشان آلوده اند،
وي تصريح كرد:بر اساس آمارها عده اي حقوق بيست ميليوني مي گيرند ، هيچ كاري براي مردم نمي كنند و از منابع شما ميليون ها تومان حقوق مي گيرند.
وي افزود در برنامه ششم مصوب كرديم كه در طول برنامه فاصله حقوق شاغلين و بازنشستگان به ١٥ درصد برسد و اگر اين مصوبه به اجرا برسد بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

بافكار رييس كانون بازنشستگان و مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي ضمن تبريك روز بازنشستگان و با اشاره به اينكه بازنشستگان هميشه حق شناس هستند اظهار داشت:امسال ١٧٢٩ سهميه مشهد مقدس به استان گيلان اختصاص داده شد كه به تعداد بازنشستگان هر شهرستان تقسيم شد.
وي تصريح كرد:طرح بصريت علوي از موارد ديگري است كه بر اساس آن تعدادي انتخاب مي شوند و عازم كربلا خواهند شد.
بافكار با اشاره به اينكه بازنشستگان حرفهاي زيادي براي گفتن دارند بيان داشت:جمعيت بازنشستگان تامين اجتماعي در ايران برابر ٧ميليون نفر است و از دولت انتظار داريم كه مطالبات بحق تامين اجتماعي در اولويت قرار گيرد تا لايحه همسان سازي بازنشستگان در دستور كار قرار گيرد.
وي افزود:اميدواريم اين مطالبات مالي پرداخت شود تا اين لايحه اجرا شود و اين حق بازنشستگان است.
رييس كانون بازنشستگان تامين اجتماعي استان گيلان خاطرنشان كرد:اين همسان سازي به بودجه ٦٧ ميليارد توماني نياز دارد كه در اين امر نياز به توجه هر چه بيشتر نمايندگان مجلس داريم.
اين مقام مسئول در خصوص بيمه تكميلي تامين اجتماعي اظهار داشت:در استان گيلان ١٥٨٠٣٩ نفر از بازنشستگان ما زير نظر بيمه تكميلي هستند و استان گيلان اولين استاني بود كه در اين زمينه به عنوان پايلوت قرار گرفت.
بافكار در انتها بيان داشت: خواستاريم جلسه اي با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي داشته باشيم تا بتوانيم مشكلات و معضلات بازنشستگان را به نماينده ها ارجاع دهيم كه آنها بتوانند اين مشكلات را در سطح كشور انعكاس دهند.

غلامعلي جعفرزاده در مراسم تكريم از بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي با تاكيد بر اينكه طرح همسان سازي توسط مجلس اجرا شد عنوان كرد:اكنون اولين قدم براي همسان سازي برداشته شده است ،در برنامه ششم توسعه كارهاي كم اما خوبي انجام شد و نياز است كه در ارائه بيشتر خدمات تلاش هايمان را افزايش دهيم.
وي بيان داشت:اكنون دولت لايحه نويسي سال ٩٧ را آغاز كرده است كه و اين فرصت بسيار خوبي است كه در اين راه با هم همراه باشيم.
جعفرزاده به صندوق بازنشستگان تامين اجتماعي اشاره كرد و اذعان داشت:ما شرعا و قانونا حق نداريم براي اين صندوق تصميم گيري كنيم و اين صندوق حق بازنشستگان است.
وي تصريح كرد:دولت موظف است طي سه سال آتي تمام بدهكاريهايش را به سازمان تامين اجتماعي پرداخت كند و دولت و مجلس حق ندارد خرجي اضافي براي صندوق به بار آورد.

حق پرست مدير كل سازمان تامين اجتماعي استان گيلان در ابتداي اين مراسم ضمن تبريك به مناسبت روز بازنشستگان اظهار داشت:قدرداني از بازنشستگان مختص به يك روز نيست ، بلكه همه بايد قدردان اين عزيزان باشيم و اين قدرداني را به فرزندانمان آموزش دهيم.
وي با اشاره به اينكه اينگونه تكريم ها بايد هم از بعد مالي و هم معنوي در نظر گرفته شود اذعان داشت بازنشستگان آينه تمام نماي جوانان ما هستند وً تكريم از آنها سبب دلگرمي جواناني مي شود كه اكنون در تلاش هستند.
حق پرست افزود:يكي از مهمترين انتظارات بازنشستگان ما ،تامين معيشت خانواده آنها مي باشد كه اميدواريم ميزان حقوق بازنشستگان ما به حدي برسد كه پاسخگوي نيازهايشان باشد.
وي عنوان كرد:بين ٦٠ تا ٧٠ درصد مستمري هايمان در حداقلي هاي ممكن قرار دارد كه عوامل متعددي در اين قضيه نقش دارد.
مدير كل سازمان تامين اجتماعي استان گيلان تصريح كرد:وضعيت اقتصادي حاكم در بازار كار و اشتغال پايدار از مشكلات مهم در اين زمينه بشمار مي رود و اكنون بسياري از جوانان ما با شرايط هاي خاصي مشغول به كار هستند.
وي با اشاره به اينكه پايين ترين نسبت پشتيباني كشور در بحث اشتغال مربوط به استان گيلان است بيان داشت:در حال حاضر در گيلان حدود ٣.٦ دهم نفر به يك نفر مستمري بگير نيمه پرداز داريم و اين شاخص در ارزيابي تعادل صندوق هاي بيمه گر نقش بسيار مهمي دارد كه استان گيلان در اين زمينه پايين ترين نسبت را دارا مي باشد.
حق پرست بيان داشت:نسبت جمعيت شهري و روستاي ،معرفي استان گيلان بعنوان پيرترين استان كشور و همچنين بحث مهاجرت پذيري از جمله مباحث و مشكلات در اين زمينه محسوب مي شود.
وي در ادامه به بحث فرار از بيمه ها اشاره كرد و گفت:عده اي دستمزد واقعي را اعلام نمي كنند و حق بيمه واقعي را پرداخت نمي كنند كه خود اين امر در برقراري مستمري در زمان بازنشستگي تاثير گذار است.
حق پرست اذعان داشت:اميدواريم در آينده بتوانيم شاهد وضع قوانيني باشيم كه در اين زمينه تاثيرگذار باشد و همچنين روش محاسبه در زمينه مستمري شاهد تحولات جديدتري باشد.

بحث بازنشستگي هاي پيش از موعد از ديگر مواردي بود كه حق پرست به آن اشاره كرد و بيان داشت:اين موضوع باعث شده كه عده اي از عزيزان زودتر بر سفره تامين اجتماعي بنشينند كه خود اين امر مشكلاتي را در پي خواهد داشت.
وي به بحث گروه هاي جديد با نام گروه هاي كم درآمد اشاره كرد و بيان داشت:بحث معافيت در حق بيمه براي اين گروه ها لحاظ مي شود كه در حدود صد هزار نفر از اين قشر در استان گيلان حضور دارند كه تنها درصد كمي از حق بيمه خود را پرداخت مي كنند.
حق پرست اذعان داشت:عدم پرداخت بدهي هاي دولت به سازمان تامين اجتماعي از ديگر مباحثي است كه اميدواريم در طي برنامه ششم توسعه به سازمان پرداخت شود تا بتوانيم شاهد تعهدات خود باشيم
مدير كل سازمان تامين اجتماعي استان گيلان در پايان با اشاره به بحث همسان سازي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي اظهار داشت:اين مبحث از جمله دغدغه هايي است كه اخيرا در حال تصويب شدن مي باشد اما به لحاظ بار مالي همچنان در حال بررسي است و نياز به تامين مالي دارد.
دكتر حسني نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريك روز بازنشستگان بيان داشت:بي شك در خصوص بازنشستگان بايد در قانون تجديد نظر كنيم
وي با اشاره به بازنشستگان حاضر در جلسه اظهار داشت:زماني كه شما شاغل بوديد تعداد شاغلين كشور بيشتر از بازنشستگان بود اما اكنون به دلايل مختلف دريافتي هاي دولت كاهش يافته است.
حسني اذعان داشت:در زمان بازنشستگي ،هزينه ها خود را نشان مي دهند و دريافتي ها در حال پايين آمدن مي باشد كه به اين مشكلات بايد توجه ببشتري شود
وي به مشكلات در خصوص اشتغال جوانان كشور اشاره كرد و بيان داشت:ما در بحث اشتغال جوانان بسيار مشكل داريم كه اميدواريم به اين مشكلات رسيدگي شود
اين نماينده مجلس تصريح كرد:زندگي يك بازنشسته بسيار سخت است و از وظايف ما مي باشد كه در مجلس ،مشكلات بازنشستگان را مرتفع كنيم و در تلاش هستيم كه با وضع قوانين قسمتي از اين مشكلات را برطرف كنيم.