‌‌‌‌‌ندای گیلان:علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره انتخاب مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت:  رای اعتماد مجلس به آقای سلطانی فر نشان از درایت مجلس و البته عزم جدی برای حمایت از ورزش و حل مشکلات ورزش است. با توجه به اینکه ایشان سنوات قبل […]

‌‌‌‌‌ندای گیلان:علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره انتخاب مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت:  رای اعتماد مجلس به آقای سلطانی فر نشان از درایت مجلس و البته عزم جدی برای حمایت از ورزش و حل مشکلات ورزش است. با توجه به اینکه ایشان سنوات قبل هم در ورزش حضور داشته‌اند و بنده نیز در آن زمان در فدراسیون حضور داشتم، با مدیریت دکتر سلطانی‌فر آشنایی کامل دارم. ایشان مدیری لایق در ورزش هستند و امیدوارم که بتواند با ارتباطات داخلی و بین المللی برنامه های خود را در حوزه ورزش اجرایی کرده و زمینه آرامش و پیشرفت ورزش را مهیا کنند.رئیس فدراسیون وزنه برداری افزود: با توجه به برنامه پنج ساله‌ای که ایشان ارائه داده است به خوبی ورزش قهرمانی، ورزش همگانی، ورزش بانوان و همچنین به مسائل زیربنایی ورزش به خوبی پرداخته شده است. در بحث ورزش قهرمانی برنامه بسیار جامعی برای بازی‌های آسیایی و المپیک 2020 تدوین شده که این امر نشان می‌دهد انتخاب سلطانی‌فر با فکر و اندیشه بوده است. مهم ترین شاخص برنامه های آقای سلطانی فر توسعه در ورزش است.
مرادی درباره حوزه جوانان نیز به نکته مهمی اشاره کرد: در برنامه های سلطانی فر توجه ویژه ای به حوزه جوانان شده اما در اکثر کشورهای دنیا بخش ورزش با گردشگری یکی است اما در ایران وزارت ورزش با جوانان ادغام شده و همین سبب شده بخش جوانان هم به نوعی مغفول بماند و باید به تدریج ورزش از جوانان جدا شود.
مرادی درباره مشکلات پیش روی سلطانی فر در حوزه ورزش نیز و مطالبه دستگاه ورزش از وزیر جدید ورزش و جوانان گفت: یکی از مشکلات مهم ورزش بخش اقتصادی است که با توجه به ویژگی های آقای سلطانی فر امیدوارم چالش های موجود برطرف شود. با توجه به ارتباط خوبی که سلطانی‌فر با بدنه دولت دارد می‌تواند با جذب منابع بیشتر برای وزارت ورزش و جوانان که تا الان از لحاظ تامین مالی در محدودیت قرار داشته، اتفاقات خوبی را برای ورزش کشور رقم بزند. آقای سلطانی فر از حلقه اول نفرات نزدیک به رئیس جمهور است و انتظار می رود با توجه به نزدیکی با رئیس جمهوری بتواند  برنامه های خود را اجرایی کرده و مشکلات حوزه ورزش به ویژه در حوزه اقتصادی را مرتفع کند. یکی از مهمترین دغدغه های حوزه ورزش در بخش اجتماعی و فرهنگی است و ساماندهی این امور نیز باید در اولویت های وزیر جدید باشد.

وی درباره چالش‌های وزارت ورزش و جوانان با رشته پرمخاطب فوتبال در دوره  وزیر قبلی گفت: یکی از مهم ترین خصوصیات فوتبال بخش اقتصادی آن است که باید تعامل خوبی برقرار شود. خوشبختانه به دلیل اشراف مناسب آقای سلطانی فر و ارتباطش با همه حوزه‌های ورزش از جمله فوتبال امیدوارم طوری برنامه ریزی شود تا آرامش مناسبی برقرار شود که البته بروز برخی چالش‌ها در ورزش به لحاظ فرهنگی در رشته‌های پرتماشاگری مثل فوتبال، والیبال، بسکتبال و کشتی طبیعی است.انتهای پیام/آ