معاون توسعه مدیریت و منابع‌انسانی وزارت ارشاد با تأکید بر محتواسازی در فعالیت‌های دیجیتالی، گفت: در زمینه محتوای بازی، انیمیشن و… باید بتوانیم مطالب خوب، آموزنده، جذاب و متناسب با روز برای نسل جوان ارائه دهیم.

ندای گیلان:معاون توسعه مدیریت و منابع‌انسانی وزارت ارشاد با تأکید بر محتواسازی در فعالیت‌های دیجیتالی، گفت: در زمینه محتوای بازی، انیمیشن و… باید بتوانیم مطالب خوب، آموزنده، جذاب و متناسب با روز برای نسل جوان ارائه دهیم.

علی‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع‌انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست سالانه نمایندگان استانی مراکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم در جهت انتقال مفاهیم فرهنگی و دینی موفق باشیم باید آنچه را که داریم از طریق این تکنولوژی‌ها عرضه کنیم.

وی با تأکید بر محتواسازی در فعالیت‌های دیجیتالی، خاطرنشان کرد: در زمینه محتوای بازی، انیمیشن و… باید بتوانیم مطالب خوب، آموزنده، جذاب و متناسب با روز برای نسل جوان ارائه دهیم.

کاراندیش ادامه داد: دولت اگر همه کارها از برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و اجرا را خودش انجام دهد ناموفق است، بلکه باید ایجاد زیرساخت‌ها و سپردن کار به مردم و بخش غیردولتی و انجام حمایت‌های لازم را به عهده گیرد. در واقع باید با فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و فعالیت گسترده و با سرعت، برای آموزش مردم، سواد جامعه در زمینه حوزه‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات را بالا ببریم.

معاون توسعه مدیریت وزارت ارشاد با اشاره به وجود بیش از 300 مجتمع فرهنگی دیجیتالی با افزون بر یک هزار اشتغال در کشور بعنوان عملکردی خوب، علت موفقیت در این زمینه را سپردن کار به بخش غیردولتی عنوان کرد.

کاراندیش تصریح کرد: تعداد مجتمع‌های فرهنگی دیجیتالی مناسب اما نیازمند توسعه است که به این منظور در تبصره 9 که امسال مصوب کردیم؛ یکی از بحث‌ها، پرداخت بخشی از درآمد به توسعه مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در کشور است.

وی تاکید کرد: کار باید با سرعت بیشتری ادامه یابد و به ویژه برای قشر دانش‌آموز و مجتمع‌های دیجیتال دانش‌آموزی سرمایه‌گذاری کنیم؛ باید به آموزش استفاده صحیح از فناوری، فرهنگسازی، ترویج فرهنگ ملی، شناساندن فرهنگ و کشورمان بعنوان وظیفه ملی بپردازیم.

در نشست سالانه نمایندگان استانی مراکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد، از سه رابط استانی شبکه‌ ملی فرهنگ و چهار مدیر برتر مجتمع‌های دیجیتال استانی تقدیر شد.

آزاده حسینی از همدان، محمدعلی پیروزمنش از آذربایجان شرقی و سیدشاکر موسوی از خوزستان به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم بخش رابطان استانی شبکه ملی فرهنگ را کسب کردند.

همچنین از پورایمانی مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین، صدری مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال شهید آوینی همدان، کاردر مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال امام خمینی(ره) مازندران و سمیعی مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم‌الانبیاء(ص) گیلان به عنوان رتبه‌های اول تا چهارم بخش مدیران مجتمع‌های دیجیتال استانی تقدیر شد.

در ادامه نشست، از شش محصول فرهنگی دیجیتال تولیدی مجتمع‌های مذکور شامل بازی «کلاه قرمزی و رویای شکلاتی»، انیمیشن‌های «یک جرعه نگاه» و «زنگوله»، نرم‌افزار «ربات خبررسان رایان» در شبکه اجتماعی تلگرام، بازی تلفن همراه «قوشمه»(واژه کردی به معنای شیطنت) و پرتال آموزش مجازی رونمایی شد.

ایسنا