انوشیروان محسنی‌بند‌پی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بهزیستی گیلان در سالن بانک صادرات این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا، آرمان‌های امام راحل را موجب سربلندی و عزت و افتخار برای تمام مسلمانان جهان به‌ویژه کشور دانست.

ندای گیلان:انوشیروان محسنی‌بند‌پی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بهزیستی گیلان در سالن بانک صادرات این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا، آرمان‌های امام راحل را موجب سربلندی و عزت و افتخار برای تمام مسلمانان جهان به‌ویژه کشور دانست.

وی با تبریک عید بزرگ شیعیان اظهار کرد: دولت روحانی در برنامه‌ها و سیاست‌های رفاهی خود طرح تحول نظام سلامت را هدف‌گذاری کرد که مورد حمایت مجلس قرار گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور پوشش همگانی سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم برای هزینه‌های بهداشت و درمان را از مزایای طرح نظام سلامت عنوان کرد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح در سراسر کشور حدود 9 میلیون نفر که زیرپوشش هیچ‌گونه بیمه‌ای نبودند بیمه شدند و بسیاری از مشکلات در حوزه‌ داروی بیماری‌های صعب‌العلاج برطرف شد.

محسنی‌بند‌پی پوشش داروهای نازایی، 550 قلم داروی بیماری‌های صعب‌العلاج، ارائه خدماتی مانند مفصل مصنوعی و… را جزو طرح تحول نظام سلامت دانست.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت به‌ویژه در بیمارستان‌های دولتی خاطرنشان کرد: افرادی که به هر دلیل از نعمت سلامت، آسایش و دیگر نعمت‌های زندگی محروم هستند از خدمات بهزیستی در سراسر کشور بهره‌مند شدند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: افرادی که در مسیر آسیب‌های اجتماعی دچار مشکلات هستند به ارائه خدمات توان‌بخشی نیازمندند و بهزیستی کشور در این راستا برنامه‌های خوب و مطلوبی را تدوین کرده است.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را نخستین رویکرد بهزیستی کشور دانست و گفت: کاهش سن اعتیاد، افزایش طلاق، افزایش سن ازدواج و رشد بیماری‌های روحی‌روانی مسئله‌ساز در جامعه نیازمند پیشگیری است و بهزیستی باید در این راستا برنامه داشته باشد.

محسنی‌بندپی یادآور شد: پیشگیری و غربالگری و شنوایی سنجی نوزادان متولد سال 94 در اولویت‌های برنامه سازمان بهزیستی است که سال گذشته دو هزار و 200 نوزاد نیازمند جلوگیری و پیشگیری از معلولیت شنوایی از طرح مذکور خارج شدند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات توان‌بخشی مبتنی بر جامعه‌محوری و گسترش شبکه حامیان بهزیستی از جمله رویکردهای دارای اولویت بهزیستی کشور دانست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان یکشنبه هفته آینده توسط دولت بازنگری می‌شود، تصریح کرد: منابع دولتی هر چند گسترده است اما پاسخگوی ارائه خدمات بهزیستی نیست و نیازمند جذب خیران هستیم.