رئیس مشارکت های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان گیلان از فعالیت 63 سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان این استان خبر داد .

به گزارش ندای گیلان،فیروز عزت دوست از 63 سازمان مردم نهاد حوزه ورزش و جوانان گیلان، سه سازمان در زمینه های علمی، پژوهشی و امور بانوان در شهرستان آستارا فعالیت می کنند .

وی با اشاره به اینکه زمینه های زیادی در استان گیلان برای فعالیت سمن ها وجود دارد،اضافه کرد:سازمان های مردم نهاد جهت تقویت مشارکت اجتماعی مردم در حوزه های مختلف نقش دارند و یکی از کارکردهای آنها ارتقای سطح آگاهی مردم است .

وی گفت:در استان گیلان سمن های زیادی در زمینه های علمی پژوهشی،هنری،ادبی،آسیب های اجتماعی،گردشگری،امور بانوان،دینی و مذهبی فعالیت می کنند و جوانان 15 تا 29 ساله می‌ توانند با مراجعه به سامانه سازمان های مردم نهاد جوانان برای دریافت مجوز تاسیس سمن مورد نظر خود اقدام کنند.

رئیس مشارکت های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان گیلان بر توانمندسازی اعضای سمن ها تاکید کرد و افزود:مسئولان سمن ها با همکاری خیرین برای حمایت از نخبگان علمی استان، برنامه داشته باشند و با هماهنگی ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها در برگزاری برنامه های فرهنگی همت کنند .

عزت دوست تصریح کرد:عضویت افراد و به ویژه جوانان در سازمان های مردم نهاد می تواند ضمن پیشگیری از بزهکاری ها، باعث ارتقای سطح امنیت در جامعه شود./ایسنا