معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت، هدف از طرح بازآفرینی شهری را بهبود کیفیت زندگی و جلوگیری از محرومیت و فقر شهری عنوان کرد و افزود: نیازهای متفاوت شهروندان و مسائل اقتصادی از مواردی است که باید در این طرح لحاظ شود.

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی ویشکایی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت در جلسه باز آفرینی شهری که به منظور جذب اعتبارات بازآفرینی در محله های هدف شهرستان رشت تشکیل گردیده بود ، با اشاره به اینکه امروزه بازآفرینی شهری در شهر‌ها صرفا مختص شهرداری‌ها نیست ، گفت: برای موفقیت و رسیدن به اهداف بزرگ، تمام دستگاه‌های اجرایی باید در امر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی همکاری لازم را انجام دهند.

ویشکایی هدف از طرح بازآفرینی شهری را بهبود کیفیت زندگی و جلوگیری از محرومیت و فقر شهری عنوان کرد و افزود: نیازهای متفاوت شهروندان و مسائل اقتصادی از مواردی است که باید در این طرح لحاظ شود.

وی در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات قبلی و پیشگیری از گسترش محدوده‌ها و محله‌های نابسامان شهری گفت : خوشبختانه اعتبار خوبی برای بازسازی شهری از سوی دولت به شهرستان ها داده شده است که انتظار داریم با همکاری و تلاش جهادی، پروژه های بهسازی شهری تا پایان کار دولت به طور کامل اجرایی شده و به بهره برداری رسد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت ، کلیه دستگاه ها را به معرفی پروژه های نیمه تمام و در درست اقدام در حیطه ی عمرانی و اجتماعی ملزم نمود و اظهار داشت: پس از جمع بندی نهایی ، نسبت به تصویب اعتبارات از محل صندوق توسعه ی ملی ، اقدام لازم صورت می گیرد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه ی موجود بین دستگاه های ذیربط ، تعداد 270 محله ی هدف در کشور در سال 97 بازآفرینی می شود که سهم استان گیلان و شهرستان رشت به ترتیب  18 و 5 محله است که ساخت واحدهای مسکونی ، بهره گیری از تسهیلات نوسازی و بهسازی را شامل می شود .

ویشکایی همچنین  ادامه داد: علاوه بر آن مبلغ مناسبی از بودجه ی عمومی ، خدمات روستایی زیربنایی و توانمندسازی اجتماعی به عنوان اعتبارات اهرمی ، از محل صندوق توسعه، جهت ارتقای خدمات مذکور در محلات هدف، با اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام ، برنامه ریزی گردیده است