ثابت قدم گفت:قطعا نظرات راهبردی گروه های مرجع و شهروندان محترم به هر چه بهتر شدن عملکرد مجموعه مدیریت شهری کمک می کند

به گزارشدکتر سید محمد علی ثابت قدم ضمن خیر مقدم به حاضرین در نشست گفت : در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تقارن آن با ایام نیمه خرداد که به نوعی تاریخ انقلاب اسلامی با آن عجین شده است، بهانه بیشتری شد تا بتوانیم در پایان ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان در محضر عزیزان حضور داشته باشیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه برخی از مدعوین در حوزه محلات رشت فعالیت دارند افزود : با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است؛ در راستای توسعه مباحث مبتنی بر فرهنگ مذهبی هرگونه سوال یا پیشنهادی دارند می توانند مطرح کنند.

دکتر سید محمد علی ثابت قدم با تاکید بر این که فضای مدیریت شهری فضای گفت و گوها و تعاملات شهروندان است خاطر نشان کرد : قطعا نظرات راهبردی گروه های مرجع و شهروندان محترم به هر چه بهتر شدن عملکرد مجموعه مدیریت شهری کمک می کند .

وی در ادامه از حجت الاسلام شجونی دعوت به سخنرانی کرد.

 حجت الاسلام  جعفر شجونی با بیان اینکه افتخار می کنم در خدمت ائمه جمعه، روحانیت محترم مبارز و یک شهردار جوان به نام آقای دکتر ثابت قدم هستم سخنان خود را آغاز کرد و ارزش انسان را به عقایدش دانست و گفت : مرحوم آیت الله بهجت روزی به من گفتند وقتی به منبر می روی عقایدت را هم می گویی ؟

وی با اشاره به اینکه  هیچ چیز بهتر از پاکی و طهارت و تقوا و صفات نیک نیست افزود : روزی امیرالمومنین علی (ع) پای منبر پیامبر اعظم(ص) از ایشان پرسید خودمان را چه کنیم؟ پیامبر فرمودند خودتان را به کمتر از بهشت نفروشید. دنیا دنیای معامله است. عده ای سود می برند و عده ای متضرر می شوند. چرا در خون انسان بدجنسی و حصد باشد ؟ چرا زیر آب زدن مردم باشد ؟

حجت الاسلام شجونی در ادامه به بیان چند داستان مذهبی عبرت آموز پرداخت و تصریح کرد : اندیشه امام یعنی حکومت رسول الله. حکومتی که حکومت فقاهت است. کار مملکت باید در دستان عالم الهی باشد.

وی همچنین اندیشه امام را ضد استعمار دانست و افزود : دنیا باید بدون امریکا زندگی کند. امریکا دزد و کلاهبردار است. یکی از کارهای امام فراهم کردن مقدمات جامعه برای ظهور حضرت مهدی(عج) است. تمام دنیا منتظر مهدی (عج) است.

حجت الاسلام شجونی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطره ای در خصوص میرزا کوچک خان جنگلی پرداخت و افزود : امام (ره) در ۱۵ سالگی می خواستند به نهضت جنگل بپیوندند و به میرزا کمک کنند. معتقد بودند روشنفکران هم به میرزاکوچک خان خیانت کرده اند. انگلیس و روسیه خیانت کرده اند. حکومت مرکزی هم قصد دستگیری او را دارد. مرحوم آیت الله پسندیده برادر امام خمینی (ره) می فرمایند : اینقدر قیل و قال کردیم تا ایشان با توجه به سن و سال کمی که دارند از حضور در نهضت جنگل صرفنظر کنند. امام (ره) هرچه در توان داشت در خمین می خرید و برای میرزا کوچک خان می فرستاد. اندیشه امام یعنی دردمندی.

وی در پایان با اشاره به جمله امام که فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند تصریح کرد: امریکا به مفت خوری عادت کرده بود. حالا امریکا شرایط امروزش را باور نمی کند و نفوذی می فرستد و متاسفانه برخی خودمان را ارزان می فروشیم.

در پایان این دیدار، مراسم تقدیر از برخی چهره های شاخص از جمله حجت الاسلام حاج علی ایزدپناه و برادر حاج عارف متقی از رزمندگان مدافع حرم که به تازگی از جنگ با داعش در سوریه برگشته بودند بعنوان پیروان راه امام (ه) با پیروی از تفکر و اندیشه خمینی کبیر در عصر حاضر تشکر و تقدیر به عمل آمد.