باید هنر ما آوردن گردشگر در هسته مرکزی و بازار رشت باشد و نگاه پایدار برای مردم ماندگار شود ، باید گردشگری را در دل بازار پایدار نماییم

ندای گیلان:باید هنر ما آوردن گردشگر در هسته مرکزی و بازار رشت باشد و نگاه پایدار برای مردم ماندگار شود ، باید گردشگری را در دل بازار پایدار نماییم

محمدعلی ثابت قدم ، شهردار رشت به جمع کسبه و بازاریان رفت تا نظرشان را درباره ایجاد پیاده راه بپرسد و از جزییات طرح توسعه اقتصادی و گردشگری بازار بگوید.

شهردار رشت قبل از شروع طرح سنگ فرش کردن خیابان های منتهی به میدان شهرداری به میان کسبه و بازاریان این منطقه رفت تا هم توضیحی درباره این طرح به بازاریان دهد و هم اعتماد و حمایت آن ها را جلب کند.

وی به بازاریان رشت گفت: ایجاد پیاده راه در هسته مرکزی شهر جزیی از طرح توسعه اقتصادی و گردشگری بازار رشت است. وی به بازاریان قول داد تا بازار رشت را ساماندهی کند و درباره نگرانی بازاریان مبنی بر عدم دسترس راحت مردم درصورت اجرای طرح پیاده راه وعده داد تا پارکینگ های این محدوده افزایش یابند تا امکان دسترسی مردم بهتر شود.

ثابت قدم اظهار کرد: طرح اتصال پیاده راه مذهبی به بافت تاریخی و گردشگری از دیگر اقدامات شهرداری درخصوص ساماندهی می باشد و سعی بر این است  تا با ایجاد مکان های اسکان در دل بازار رشت ،  زمان توقف  گردشگر در شهر رشت افزایش یابد .

شهردار از پتانسیل های مرکز شهر به عنوان قلب تپنده شهر گفت و اذعان داشت که با ساماندهی و ارائه راهکارها و برنامه های توسعه گرایانه برای بازار رشت ،این منطقه در توسعه شهر تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: باید فضایی جهت واگذاری امورات به شهروند فراهم گردد تا درخصوص نظارت بر امورات اهتمام بیشتری داشته باشند  ، باید هنر ما آوردن گردشگر در هسته مرکزی و بازار رشت باشد و نگاه پایدار برای مردم ماندگار شود ، باید گردشگری را در دل بازار پایدار نماییم.
شهردار همچنین خبر از احیای کاروانسراها داد و این مکان ها را یکی از جاذبه های گردشگری بازار دانست. وی برای اداره بازار توسط خود بازاریان نیز برنامه داشت و به آن ها گفت: تشکیل هیئت امناء بازار  به منظور رسیدگی به مشکلات می تواند موثر واقع شود .

در پایان شهردار از دیگر اقداماتی که قرار است در بازار انجام شود خبر داد و گفت: بازار یکسری معضلاتی دارد که سعی می کنیم همزمان با اجرای طرح ساماندهی بازار و اجرای پیاده راه فرهنگی و طرح های گردشگری در بازرا ، پارکینگ های مناسبی هم احداث شود ، مشکل فاضلاب بازار حل گردد و سرویس های بهداشتی ساماندهی و بازسازی شوند.

بازاریان نیز خواست های خود را به شهردار انتقال دادند. اما بازاریان بیش از هرچیز از حضور خود شهردار در جمعشان خوشحال بودند. اقدامی که می تواند اعتماد بین مردم و شهرداری را بازسازی کند. بازاریان خوشحال بودند که شهردار به میانشان آمده و به آن ها مستقیما وعده داده که طرح های گردشگری برای بازار دارد و می خواهد مشکلات ده ها ساله بازار بزرگ رشت را حل کند و بر سرمایه آن ها بیافزاید. بازاریان خوشحال هستند و منتظر اجرای وعده های شهردار.

گیلان فردا