مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: سازهای سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر بطور همزمان با پایتخت در استان نیز می‌نوازند.

به گزارش ندای گیلان، فیروز فاضلی بیان کرد: جشنواره یادشده همزمان با ١٥ استان کشور از چهارم اسفندماه در گیلان برگزار می‌شود و مخاطبان هنر موسیقی می‌توانند از برنامه‌های طرح‌ریزی شده طی هفت روز، در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء(ص) بهره ببرند.

وی اظهار داشت: جشنواره یادشده به کوشش انجمن موسیقی استان در بخش‌های موسیقی سنتی، نواحی، ردیف دستگاهی و بازسازی ترانه‌های قدیمی گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: چهار گروه از سی و چهارمین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر میزبان همزمانی برگزاری جشنواره یادشده خواهد بود که دو گروه از آنان را گروه‌های موسیقی نواحی استان تشکیل می‌دهند.

فاضلی تصریح کرد: همچنین برای برنامه همزمانی یادشده، سخنرانی‌های تخصصی پژوهشی در حوزه موسیقی کلاسیک، نواحی و موسیقی‌شناسی بومی برنامه‌ریزی شده است.

همزمانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در گیلان از چهارم تا دهم اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر موسیقی است.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اهداف و ماموریت‌های مشخص‌شده در آئین‌نامه برگزاری جشنواره و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است.