در اولین روز از ماه مهر همزمان با سراسر کشور با نواختن زنگ مهر و مقاومت توسط معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در مدرسه دخترانه فرزانگان رشت سال تحصیلی جدید در گیلان آغاز شد.

به گزارش ندای گیلان،زنگ جوانه‌ها و آئین آغاز سال تحصیلی 96-97 در رشت صبح امروز با حضور معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت در یکی از مدارس شهر رشت نواخته شد.

با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت توسط دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت در مدرسه دخترانه دوره اول متوسطه فرزانگان رشت، سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور به صورت رسمی در گیلان آغاز و 375 هزار دانش آموز با شوق آموختن، راهی بوستان های علم و دانش شدند.

دکتر نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و یادآوری حضور بانوان در پست های مدیریتی، خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: آینده متعلق به شماست اما بدانید خدمت حتما برخورداری از مسئولیت اداری نیست، ما می توانیم در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ کمک کنیم.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: بایستی با نگاهی رفیع و وسیع ، فکر کنید؛ بزرگی به این است که خیلی چیزهای دیگر غیر از کلاس، مدرسه، شهر و استان را در خود جا دهیم و اینکه نسبت به مردم سوریه یا مسلمانان میانمار غصه می خوریم، ناشی از بزرگی ملت ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش گیلان در سطح کشور اظهار داشت: در تلاش هستیم تا دانش آموزانی مسئولیت پذیر، مبتکر، پرسشگر، نقاد و مدافع ارزش‌های اسلامی و دینی تربیت کنیم.