ندای گیلان:دومین نمایشگاه کالاهای صنفی و صنعتی با حضور استاندار گیلان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان آغاز شد

ندای گیلان:دومین نمایشگاه کالاهای صنفی و صنعتی گیلان با حضور واحدهای تولیدی و صنعتی در بیش از ۲۰۰ غرفه، عصر سه شنبه در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی گیلان، برای مدت سه روز گشایش یافت.

در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وضعیت صنایع استان در سال های قبل از انقلاب گفت: صنایع استان قبل از انقلاب محدود به صنایع غذایی و نساجی بود که به واسطه پیروزی انقلاب دامنه صنعت در استان بسیار گسترده شده است.

علی منتظری افزود: به رغم محدودیت هایی که به واسطه تحریم ها و شرایط اقتصادی ویژه ای که وجود داشت، خوشبختانه در حوزه صنعت گستردگی چشمگیری به وجود آمده است.

وی به پیشرفت های حاصله در حوزه صنایع نساجی، سلولزی و داروسازی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به پیشرفت های خوبی در حوزه صنایع فولادی، دارویی، سلولزی، صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی و صنایع دانش بنیان دست پیدا کرده ایم که طی چند سال آینده در برخی حوزه ها حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

 مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: طی دو سال آینده گیلان یکی از قطب های صنایع سلولزی در کشور خواهد بود.

منتظری تاکید کرد: با توجه به گستردگی صنعت در کشور و دنیا، لازم است تا از پتانسیل های موجود استان بهره لازم را برای پیشرفت در حوزه های مختلف صنعت ببریم.

وی در ادامه به افتتاح نخستین کارخانه تولید خمیر کاغذ از ضایعات کشاورزی در کشور اشاره و تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه که برای نخستین بار در کشور در گیلان آغاز به فعالیت کرده، علاوه بر اشتغال زایی و بازیافت ضایعات کشاورزی به خصوص کاه و ساقه برنج، بخش عمده ای از نیاز کشور در بحث خمیر کاغذ نیز بر طرف می شود.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با توجه به پتانسیل نیروی انسانی در استان باید شرایطی به وجود آورد که علاوه بر اشتغالزایی، شاهد رشد روزافزون صنعت در حوزه های مختلف باشیم.

دومین نمایشگاه کالاهای صنفی و صنعتی گیلان تا ۲۳ بهمن ماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ آماده بازدید علاقه مندان است./مهر