عاون وزیر صنعت بر حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد و گفت: بخش دولتی باید تلاش کند تمام شرایط برای جذب و رضایت سرمایه‌گذار فراهم شود زیرا ادامه تولید ضامن تداوم سلامت اقتصادی کشور است.

به گزارشندای گیلان رشت، سید محمود نوابی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: نظارت و بازرسی در جامعه از صدر اسلام مورد تأکید پیشوایان دینی بوده است.

نوابی تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی و حمایت از مصرف‌کنندگان در برخورد با نوسان‌های غیر معمولی، همکاری با سازمان‌های مربوطه به منظور تشویق امر صادرات و بازاریابی از طریق تعیین، تعدیل، تثبیت و کنترل قیمت تولیدات، خدمات و کالای وارداتی داخلی و همچنین انجام تحقیقات و بررسی لازم و ارائه طرح‌های ضروری در راستای متعادل کردن کالای وارداتی و تولیدی از مهم‌ترین اهداف سازمان مذکور است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نگاه واقع‌بینانه به مقوله بازرسی و نظارت در بازار کالا و خدمات امری ارزشی است، عنوان کرد: طبق تحقیقات انجام شده، در تمام کشورها نظارت و بازرسی به روش‌های مختلف در حال انجام است و آزادسازی قیمت‌ها دلیل موجهی بر نظارت نکردن بر بازار نیست.

نوابی بر بازرسی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به موازات همدیگر حق آشنایی و بهره‌مندی از حقوق قانونی خود را دارند و اگر فعالیت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را نداشته باشیم، جلوگیری از تضییع حقوق غیر ممکن می‌شود.

وی برخورد با تخلف و ایجاد امنیت اقتصادی را مستلزم انجام بازرسی و نظارت بر بازار دانست و خاطرنشان کرد: در تمام کشورها بر اقتصاد موجود در بازار و روند ارائه کالا و خدمات نظارت می‌شود و اگر این نظارت‌ها حذف شود به طور قطع داشتن اقتصادی سالم غیر ممکن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: تشکیلات غیر دولتی و انجمن‌های مردم‌نهاد حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دلیل برخورداری از حمایت مردمی می‌توانند بیشتر در جامعه اثرگذار باشند.

وی بر حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد و بیان داشت: بخش دولتی باید تلاش کند تمام شرایط برای جذب و رضایت سرمایه‌گذار فراهم شود زیرا ادامه تولید ضامن تداوم سلامت اقتصادی کشور است.