سید امیر حسن علوی در روز معلم با حضور در جمع مربیان و افتخار آفرینان ورزشی شهر رشت از حوزه های مختلف مانند کوه نوردی، بوکس، بسکتبال، کشتی، کاراته و دفاع شخصی به بررسی راهکارهای حل مشکلات ورزشکاران پرداخت.
به گزارش ندای گیلان،رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مناسبت روز معلم و پشت سرگذاشتن روز جوان اراده شورا برای نشستی صمیمانه با مربیان و افتخار آفرینان شهر رشت به جهت نزدیک شدن هر چه بیشتر دغدغه ها و بررسی راهکارهای بهبود شرایط برای افتخارآفرینان دانست و افزود: ورزشکاران انفرادی در رشته های رزمی زحمات و تمرینات طاقت فرسایی را برای کسب افتخار پشت سر می گذارند ولی این زحمات به نسبت رشته های تیمی کمتر دیده می شود.
سید امیر حسین علوی شناخت ظرفیت های طرفین از همدیگر را لازمه این نشست ها برای رسیدن به نتایجی مثبت دانست و بیان دلشت: شورای شهر رشت با تمام دغدغه هایی روزمره، در هر شرایطی مشکلات ورزشکاران و به خصوص افتخارآفرینان را به شکلی ویژه پیگیری نموده است ولی به دلیل نواقصی که در قانون مجلس شورای اسلامی وجود دارد از ایده آلی که مد نظر همه ما می باشد، فاصله داریم.
وی حل بسیاری از مشکلات ورزشکاران و مدال آوران را در اصلاح قانون مجلس عنوان نمود و گفت: برخی از مشکلات ورزشکاران و مربیان مانند بیمه نبودن باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود تا با همت تمام نمایندگان مجلس تبدیل به قانون شود.
رییس شورا از کمکهای سالانه شورای شهر رشت به هیئت های ورزشی خبر داد و اذعان داشت: در استان گیلان طرفیتهای انسانی خوبی وجود دارد ولی به لحاظ مالی در استان دچار مشکلات عدیده ای هستیم و هر چقدر هم که سعی شده این منابع مالی عادلانه تقسیم شود ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداده است و به همین دلیل امکان ارائه برنامه های ایده آل وجود ندارد.
علوی تشکیل یک کارگروه مشورتی را در نزدیک شدن افکار و دغدغه ها بین قشر ورزشکار و اعضای شورا موثر دانست و اظهار نمود: رسالتی که برای شورای شهر تعیین شده، فعالیت در حوزه ورزش همگانی است ولی شورای شهر رشت از آنجایی که افتخارآفرینی ورزشکاران را دارای اهمیت می داند برای این قشر زحمت کش ردیف ویژه ای را در بودجه مصوب نمود.