مردم کره جنوبی، برای انتخاب رئیس‌جمهوری آینده خود پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، مردم کره جنوبی امروز -چهارشنبه- برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند.

دو رقیب اصلی در این انتخابات، نامزد حزب لیبرال حاکم و دادستان سابق با گرایشات محافظه‌کارانه هستند. رقابت تنگاتنگی که به تشدید شکاف‌های سیاسی و اجتماعی در این کشور انجامیده است.

نظرسنجی‌های صورت گرفته، بیانگر این نکته هستند که «لی جایی-میونگ»، فرماندار اسبق پرجمعیت‌ترین استان کره جنوبی از حزب لیبرال حاکم‌ و رقیب محافظه‌کارش «یون سوک یئول»، دادستان سابق با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند ولی از ۱۰ کاندیدای دیگر، با اختلاف قابل‌توجهی جلوتر هستند. پیروز این انتخابات،‌ به مدت پنج سال رهبری دهمین اقتصاد جهان را در اختیار خواهد داشت.

لی و یون یکی از تلخ‌ترین کمپین‌های سیاسی در دوران اخیر را به اجرا گذاشته‌اند. در جریان این کمپین، هر دو طرف متعهد شدند تا در صورت پیروزی در این انتخابات، با انگیزه‌های سیاسی به تعقیب قضائی یکدیگر نپردازند، اما بسیاری بر این باورند که بازنده این انتخابات همچنان با برخی اتهامات در رابطه با رسوایی‌هایی که در آن‌ها دخیل است، مواجه خواهد شد.

منتقدان در این خصوص بیان داشته‌اند که هیچ‌یک از این دو کاندیدا استراتژی شفافی در رابطه با اینکه تهدید کره شمالی و تسلیحات هسته‌ای‌اش را چگونه کاهش خواهند داد، ندارند. رای‌دهندگان همچنین در خصوص اینکه این دو کاندیدا چگونه روابط بین‌الملل را در میانه رقابت چین و آمریکا مدیریت می‌کنند و افزیش نابرابری‌های اقتصادی و رشد سرسام‌آور قیمت مسکن را چگونه کنترل خواهند کرد، تردید دارند.