پس از انتشار قسمت سوم سلسله مطالبی که در مورد روحیات و عملکرد اعضای شورای رشت تدارک دیدیم، امروز با تاخیری دو ماهه نوبت چهارمین نفر است که مورد بررسی قرار گیرد.

ندای گیلان:پس از انتشار قسمت سوم سلسله مطالبی که در مورد روحیات و عملکرد اعضای شورای رشت تدارک دیدیم، امروز  با تاخیری دو ماهه نوبت چهارمین نفر است که مورد بررسی قرار گیرد.

مجید رجبی ویسرودی:صادق و راسخ

مهندس جوان تالش زبان، در انتخابات بی سرو صدا وارد میدان شد و شاید در روز نخست کسی شانسی برای او قائل نبود، ولی هرچه زمان تبلیغات سپری می شد، خورشید اقبالش فروزنده تر می گردید و آوازه اش بیشتر می پیچید. و چنین شد که پس از بازشماری آرا با یک پله سقوط نسبت به نتایج اولیه با نزدیک ۹۶۰۰رای به عنوان نفر نهم وارد شورای چهارم رشت شود. شاید اگر رای ۲۳ هزارتایی جمشیدی و یا ۱۷ هزاری پیشگر و نیز تغییرات پیاپی نتایج و جابجایی افراد در لیست نهایی نبود، او عنوان شگفتی انتخابات را به خود اختصاص می داد.

مجید رجبی در بخش خصوصی رشد کرده و به تعبیری نماینده انبوه سازان در شورای رشت محسوب میشود. او از بدو ورود به شورا نظرات خاصی برای اداره شهر داشت و به همین دلیل با بقیه در رای دادن به خلیلی همراه نشد. این تنها نقطه افتراق وی با همشهری هایش در یکسال اول شورا بود و او خیلی زود فهمید که در کار شورایی باید در کنار یارانی قرار گیرد که در بزنگاه ها یاری اش کنند. او تا پایان انتخابات کمیسیون ها در پاییز امسال بر عهد خود استوار بود و از چارچوب های نانوشته جمع غرب گیلانی ها خارج نشد. در استیضاح خلیلی نیز او که از ابتدا هم اعتقادی به شهردار ساکت رشت نداشت، با یاران همراه شد. اما ماه عسل با انتخاب مسعود کاظمی و شکل رای دادن صابر، جمشیدی و پیشگر به پایان رسید و رجبی حجت رابر یاران بی وفا، تمام شده تلقی کرد. یارانی همچون صابر که ریاست اش در شورا را مدیون تلاش های اوست و محمود باقری که نایب رییسی اش با ایثار و سکوت رجبی مقدور شد.

رجبی چند خصیصه منحصر به فرد دارد. عشق و تعصب مثال زدنی اش نسبت به زادگاه اش اولین خصوصیت اوست. در هیچ زمینه ای تعارف ندارد و به اقتضا لب فرو نمی بندد. راستگویی و رک گویی او در بین اعضای شورا زبانزد است. از فرومایگی بیزار است و دشمن دانا و توانمند را به دوست نادان وکم توان ترجیح می دهد. شاید به همین دلیل است که در اندک زمانی به سمت ثابت قدم تمایل پیدا کرد و در ۱۲ بهمن نام او را بر برگ رای اش نوشت.

مرد صادق شورا تجربه ی سیاسی ندارد و این شاید تنها نقطه ضعف اوست. او از بازی های بی فایده بیزار است و البته مدیریت شهری را بی نیاز از این قبیل بازی ها می داند. از سهم خواهی در گماردن مدیران میانی شهرداری اجتناب می کند و این امر را دون شان یک عضو شورا می داند.
رجبی هم اکنون در جناح مستقل شورا درکنار حاجی پور، علوی و رسولی قرار دارد که با توجه نزدیکی شیرزاد و موسوی روزان به این جمع، تاثیرگذارترین فراکسیون شورا شکل گرفته است. حفظ این اتحاد در آینده به این افراد کمک خواهد کرد که قدرتمندانه شورا و مدیریت شهری را در دست داشته باشند تا از فجایع گذشته جلوگیری کنند. باید دید با تدبیر این ۶ نفر وبخصوص نقش مهم رجبی در آن، این اتحاد پابرجا خواهد ماند یا نه؟ و البته تنها خدا است که از آینده خبر دارد.

مهندس چهل ساله شورا که دستی نیز در صنعت دارد، هرچند آرای لازم رابرای نشستن بر کرسی شهرداری به کف نیاورد، ولی تجربه گرانسنگی در شناخت همراهان واقعی کسب کرد که تا پایان عمر سیاسی و اجتماعی اش بکارش خواهد آمد.