وزیر رفاه با اشاره به این که ردیف خاصی برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۷ در نظر گرفته می شود، گفت: با تأسیس صندوقی سهام های سودآوربه بازنشستگان پرداخت می شود

به گزارش ندای گیلان،وزیر رفاه با اشاره به این که ردیف خاصی برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۷ در نظر گرفته می شود، گفت: با تأسیس صندوقی سهام های سودآوربه بازنشستگان پرداخت می شود.به گزارش  مهر، علی ربیعی دیروزدر مراسم قرعه کشی پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری گفت: امسال سعی می کنیم با اختصاص ردیفی در قانون بودجه، کف حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم به طوری که طی سال های اخیر نیز سه هزار میلیارد تومان برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری نیز اختصاص پیدا کرده است.وی با اشاره به این که یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان کشوری رقم قابل توجهی نیست، گفت: امسال سعی می کنیم در قانون بودجه شیبی را برای افزایش پلکانی بیش از این عدد اختصاص دهیم و رئیس جمهور نیز در این موضوع تأکید کردند.ربیعی اظهار کرد: همچنین دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای صندوق بازنشستگی فولاد در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته ایم تا این افراد برای حقوق بازنشستگی خود دغدغه ای نداشته باشند و به پایداری برسیم.  به گفته ربیعی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، پرداخت وام چهار میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری بدون قرعه کشی از هفته آینده آغاز می شود.

شیب افزایش حقوق‌ها در سال‌های آتی
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری نیز در همین باره  گفت: شیب افزایش حقوق‌ها در سال‌های آتی به گونه‌ای خواهد بود که تلاش می کنیم افت حقوق در سال‌های گذشته را جبران کنیم. به گزارش ایسنا، ابراهیم صادقی‌فر با بیان این که هرچند موقتا سرپرست صندوق بازنشستگی‌ام اما خود را مامور به انجام وظیفه می‌دانم گفت: دوره بازنشستگی زمان استراحت و انجام برنامه‌های عقب افتاده است و معتقدم باید تلاش شود استانداردهای رفاه اجتماعی، سلامت و برخورداری از حقوق اجتماعی در این دوره ارتقا یابد.  وی گفت: به رغم مشکلات موجود، صندوق‌های بازنشستگی در ایران در مسیر بحران قرار دارند اما هنوز بر خلاف برخی کشورها به بحران نرسیده‌اند. وی افزود: در دولت یازدهم بسیاری از ضعف‌های گذشته در صندوق برطرف شد. افول و رکود 30 درصدی حقوق بازنشستگان را در دولت دهم داشتیم که در دولت تدبیر و امید برای جبران آن تلاش شد.
   مهم ترین نکات پرونده
مرحله اول واریز وام بازنشستگان از 10روزآینده
مراسم قرعه‌کشی پرداخت «وام ضروری چهارمیلیون تومانی» بازنشستگان کشوری دیروز انجام شد و مرحله اول پرداخت ها تا 10 روز آینده به حساب برندگان واریز خواهد شد. به گزارش ایسنا، مراسم قرعه کشی پرداخت 1200 میلیارد تومان وام ضروری به بازنشستگان کشوری با حضور وزیر رفاه، سرپرست صندوق بازنشستگی و جمعی از بازنشستگان در سالن تلاش برگزار شد. عباس رشیدی با بیان این که این اعتبار در 12 مرحله به دست ما می رسد اظهار کرد: اکنون اعتبار برای پرداخت دو مرحله اول آماده شده و تا 10 روز آینده واریز خواهد شد و بقیه در10 مرحله به ترتیب وام را دریافت خواهند کرد. در هرماه یک مرحله واریز وام به برندگان خواهیم داشت. به گفته رشیدی، این وام قرض الحسنه بوده و کارمزد آن چهاردرصد است. اقساط این وام 36 ماهه است  و هرماه 120هزار تومان از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد. وی افزود: ثبت نام از مهرماه امسال آغاز شد و تا 21 آبان ادامه داشت که طی آن 623 هزار نفر برای دریافت وام ثبت نام کردند. مدیرکل فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان این که این اعتبار در 12 مرحله به دست ما می رسد گفت: اکنون اعتبار برای پرداخت دو مرحله اول آماده شده و تا 10 روز آینده واریز خواهد شد و بقیه در10 مرحله به ترتیب وام را دریافت خواهند کرد. در هرماه یک مرحله واریز وام به برندگان خواهیم داشت. رشیدی ادامه داد: 4500 بازنشسته در مناطق زلزله زده داریم که برای برندگان این مناطق وام ضروری بدون طی مراحل اداری و سریعا واریز خواهد شد.