مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت دخانیات ایران با نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانده سپاه قدس و نمایندگان مردم شریف شهرستان های رشت و خمام، فومن و شفت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم،محمد شیخان مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت دخانیات ایران در سفر خود به گیلان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان، دکتر اسدالله عباسی استاندار، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان و سردار سید علی آقازاده (نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام) و دکتر خلیل بهروزی فر (نماینده مردم فومن و شفت) و دکتر باقرزاده، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، دیدار و گفتگو کرد.
آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با دکتر محمد شیخان، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب یک گیلانی به عنوان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، اظهار کرد: استان گیلان ظرفیت های خوبی در حوزه صنایع دخانیات و ابریشم دارد و میتوان از این ظرفیت ها برای اشتغال و افزایش توان اقتصادی استان استفاده کرد.
وی همچنین استفاده از نیروی های بومی در مجموعه های تولیدی استان را مورد تاکید قرار داده و یادآور شد که با توجه به شرایط اقلیمی استان گیلان میتوان حوزه های کشاورزی صنعت دخانیات را در این استان توسعه داد.
در این دیدار مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: یقینا دعای خیر شما بدرقه راه مان در ادامه این مسیر در مجتمع دخانیات گیلان و کارگران و پرسنل زحمتکش آن می باشد.
دکتر محمد شیخان با بیان اینکه برنامه ما در شرکت دخانیات افزایش تولید کیفی است، اظهار داشت: عبور از زیان دهی و رسیدن به سوددهی، توجه ویژه به رفاه، معیشت و حقوق پرسنل از برنامه های ما است.
وی افزود: افزایش سهم دخانیات ایران از بازار داخلی با نگاه ویژه به صادرات در دستور کار شرکت قرار دارد.
دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در دیدار محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت شرکت دخانیات ایران، به سبقه گیلان در بخش تولید توتون اشاره و اظهار کرد: با افزایش ظرفیت‌های موجود در این حوزه می‌توان نقش بسزایی در بهبود وضعیت توتونکاران و فعالان این بخش ایفا کرد.
وی بیمارستان توتونکاران را نمادی از اهمیت فعالیت این حوزه در گیلان دانست و افزود: امیدواریم با بسته‌های حمایتی شاهد رونق تولید و اشتغال در این عرصه باشیم.
در این دیدار دکتر محمد شیخان به تهیه بسته حمایتی از کشاورزان توتون و تنباکوکار اشاره کرد و گفت: نگاه ما به دخانیات نگاه به صنعت، تولید، سودآوری، اشتغال و ظرفیت سازی برای کشور است.
سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه استان گیلان در دیدار با دکتر محمد شیخان، ضمن تاکید بر ضرورت حضور همه نیروهای انقلاب در جنگ اقتصادی پیشرو، اظهار داشت: مسئله اصلی روز کشور باید موضوع اشتغال و تولید ملی و داخلی باشد.
سردار محمد عبدالله پور همچنین در این دیدار ضمن ابراز تأسف از سیاست های غلط گذشته در مرحله تولید و اقتصاد، گفت: متأسفانه بسیاری از نشان های تجاری داخلی ما به دلیل سوء مدیریت از بین رفته است و باید در شرایط جدید ضمن توجه به تولید داخلی، نشان های تجاری را احیا و حمایت نماییم.
مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت دخانیات ایران در این دیدار گفت: تجربه نشان داده است که برای موفقیت در عرصه اقتصادی باید همه مردم به صحنه بیایند و بسیج همه منابع میتواند ما را در این جهاد به پیروزی رساند.
دکتر محمد شیخان خاطر نشان کرد: در جنگ اقتصادی و تحریم نیز نیازمند حضور و پشتیبانی بسیج و سپاه در وسط میدان هستیم.
در ادامه دیدار ها، دکتر محمد شیخان در نشست با سردار سید علی آقازاده و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به تلاش شرکت دخانیات بر افزایش صادرات و تاثیر آن در رشد اقتصادی کشور، گفت: ما می‌توانیم با یک برنامه ریزی دقیق، زمینه ساز رونق تولید، ایجاد اشتغال و ارز آوری در کشور باشیم.
سردار آقازاده نیز در این دیدار، ایجاد ظرفیت های جدید برای اشتغال جوانان و افزایش تولید با نگاه به صادرات و بازار کشورهای منطقه را با اهمیت بر شمرد.
همچنین دکتر محمد شیخان در دیدار با دکتر خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن تشریح برنامه‌ها بر تعامل مستمر شرکت دخانیات با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
دکتر بهروزی فر نیز با اشاره به آمادگی مجلس جهت کمک به حل موضوعات، ابراز امیدواری کرد شرکت دخانیات ایران با اجرای برنامه‌های تحول‌آفرین به اهداف مورد نظر دست یابد.
همچنین در این سفر دکتر محمد شیخان با دکتر محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان دیدار و گفتگو کرد.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در این نشست به نقش مهم صدا و سیما به منظور آگاهی بخشی در جامعه تاکید کرد و گفت: موقعیت استان گیلان به گونه ای است که با توسعه صنعت می توانیم شاهد حجم بالایی از اشتغالزایی در این زمینه باشیم.
قرائت فاتحه و نثار گل، به مقام شامخ گلزار شهدای شهر رشت و آرامگاه میرزا کوچک جنگلی و شهدای آرمیده در سلیمانداراب رشت از دیگر برنامه های سفر دکتر محمد شیخان، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران به استان گیلان بود.