در رقابت های کشتی آلیش و گرایلینگ قهرمانی بانوان کشور ، ورزشکاران این رشته از استان های مختلف به مدت دو روز در خانه کشتی شماره دو تهران با هم به رقابت می پردازند

رئیس هیات کشتی استان گیلان روز چهارشنبه در این خصوص گفت : رقابت های کشتی آلیش و گرایلینگ قهرمانی بانوان کشور ، گرامیداشت دهه مبارک فجر ، از 22 بهمن ماه در تهران آغاز می شود و تیم گیلان نیز با چهار ورزشکار، عازم این رقابت ها شد .
نقی هدایتی در گفت و گو افزود : بر این اساس و در رشته کشتی آلیش ، اکرم مصطفی پور در وزن 70 کیلوگرم و صفورا اسماعیل پور در وزن 75 کیلوگرم اعضای تیم گیلان را در رقابت های قهرمانی کشور تشکیل می دهند .
وی اظهار کرد : همچنین آزاده علیزاده در وزن 64 کیلوگرم و مریم علیزاده در وزن 71 کیلوگرم اعضای تیم کشتی گرایلینگ بانوان استان گیلان در مسابقات قهرمانی کشور هستند.
وی بیان کرد : در رقابت های کشتی آلیش و گرایلینگ قهرمانی بانوان کشور ، زبده ترین ورزشکاران این رشته از استان های مختلف به مدت دو روز در خانه کشتی شماره دو تهران با هم به رقابت می پردازند .
رئیس هیات کشتی استان گیلان ادامه داد : امیدواریم که ورزشکاران گیلانی بتوانند در این دوره از رقابت ها بدرخشند و با به نمایش گذاشتن مسابقات زیبا ، مدال های رنگارنگی را کسب کنند.
آلیش به عنوان یک نام بر روی یک نوع کشتی محلی نهاده شده که به آن کشتی با شال هم می گویند. این ورزش از سال های بسیار دور، بصورت یک کشتی سنتی دارای ریشه بوده است.
فعالیت های بین المللی این ورزش از سال 1990 آغاز شده و در سال 1995 اولین دوره مسابقات بین المللی آلیش در کشور قرقیزستان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.
هم اکنون 39 کشور، دارای فدراسیون و انجمن رسمی و 58 کشور به صورت غیر رسمی در این زمینه فعالیت دارند.