معاون سازمان برنامه و بودجه گیلان از ابلاغ مبلغ 55 هزار و 900 میلیون ريال جهت رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی استان گیلان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،روزبه رحمانیان در گفت وگویی، از ابلاغ مبلغ یک میلیون و 76 هزار و 232 میلیون ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای به استان خبر داد و اظهار کرد: در اجرای ردیف (3) جدول شماره (3) تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور، اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با عنوان «تسویه بدهی‌های دولت از جمله بانک‌ها، پیمانکاران، شهرداری‌ها و بدهی‌های مربوط به خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی» در اختیار استان گیلان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این اعتبارات از ردیف 14-101000 تامین شده و 20 هزار و 498 میلیون ریال از اعتبار مذکور برای «تسویه بدهی موسسات آموزش عالی به شهرداری‌ها» بابت آرای کمسیون مواد 100 و 77 اختصاص می‌یابد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه گیلان افزود: مبلغ یک میلیون و 55 هزار و 734 میلیون ریال از این اعتبار نیز با هدف تسویه بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌های استان با اولویت شهرهای زیر 20 هزار نفر اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در تعیین مطالبان شهرداری‌ها، تعهدات موضوع تخفیف عوارض نوسازی مربوط به احیا و نوسازی بافت ناکارآمد شهری آرای کمسیون ماده 100 و 77 قانون شهرداری‌ها، تعهدات موضوع قانون 180 برنامه پنجم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پرداخت مطالبات مربوط به تهیه و تجهیز ماشین آلات و تجهیزات مراکز آتش‌نشانی مدنظر قرار می‌گیرند.

رحمانیان گفت: به استناد بند (ب) ماده (224) قانون برنامه پنجم توسعه تخصیص اعتبار موضوع این ابلاغیه به صورت اوراق مالی اسلامی و به میزان 100 درصد تعیین شده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه گیلان همچنین از ابلاغ مبلغ 55 هزار و 900 میلیون ريال جهت رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: از محل ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور این اعتبار جهت رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی استان گیلان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: اعتبار مذکور به استناد ماده (19) قانون برنامه و بودجه و بندهای (ش) و (و) ماده (224) قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، قانون بودجه سال 1395 کل کشور و اجرای بند (1) تصویب‌نامه هیات وزیران به سازمان برنامه و بودجه استان ابلاغ شد.

رحمانیان متذکر شد: این اعتبار شامل پروژه‌های آبرسانی سیار به روستاها و عشایر دارای تنش آبی، اجرای خط انتقال از چشمه به طول 8 کیلومتر و بازسازی چاه‌های فومن و ماسوله، حفر و تجهیز چاه و اجرای خط انتقال  در سیاهکل و دیلمان و حفر و تجهیز چاه و اجرای خط انتقال به طول 4 کیلومتر و 400 متر مکعب مخزن آب در جیرنده می‌باشد.