عطایی پور با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر علاقه مردم به کسب علم بیشتر شده است ابراز داشت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که درصد افراد بیکار تحصیلکرده از افراد بیکار تحصیل‌نکرده بیشتر است.

به گزارش ندای گیلان،رحیم عطایی‌پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: در طول هفته کارآفرینی تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های کارآفرینی استان را به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای گیلان با اعلام اینکه استان گیلان دارای 22 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی است عنوان داشت: این مراکز فضایی را ایجاد کردند تا مردم از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده و مهارت‌های خود را افزایش دهند.

عطایی‌پور کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را زمینه‌ساز اشتغالزایی برای جوانان دانست و تصریح کرد: استان گیلان دارای 850 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد است که باید به خوبی از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر علاقه مردم به کسب علم بیشتر شده است ابراز داشت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که درصد افراد بیکار تحصیلکرده از افراد بیکار تحصیل‌نکرده بیشتر است.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه آموزش‌های مهارت سبب می‌شود تا مباحث علمی در مرحله عمل نیز استفاده شود گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سنین مختلف ارائه می‌شود.

عطایی‌پور با تاکید بر اینکه فرصت‌های فراوانی در جامعه وجود دارد که با حمایت مسئولان می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال شود افزود: افرادی که طرح و پروژه‌ای برای اشتغال دارند می‌توانند از تسهیلات مشاغل روستایی و فراگیر بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه عقد شده در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه خاطرنشان کرد: این امر سبب می‌شود تا جوانان هم در دوران سربازی کارایی بیشتری داشته باشند و هم بعد از سربازی موقعیت ایجاد شغل داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه در هفته کارآفرینی افراد برگزیده کارآفرینی گیلان معرفی شدند اظهار داشت: از مهارت‌آموزانی که در مسابقات ملی مهارت حائز کسب مدال شدند تجلیل شد.

عطایی‌پور با اشاره به تدوین و تصویب قانون جامع آموزش فنی و حرفه‌ای در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس این قانون مبحث صلاحیت حرفه‌ای از جمله مباحثی است که سبب می‌شود فعال حوزه فنی و حرفه‌ای به 8 دسته تقسیم‌بندی شوند.

  • منبع خبر : تسنیم