محمدعلی نجفی در جمع مدیران شیلاتی و فرمانداران استان اظهار کرد :10 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت های امر پرورش ماهی در قفس طی دو سال از سوی دولت اختصاص یافته ضمن آنکه بانک ها نیز پرداخت 50 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش را متقبل شده اند.

ندای گیلان:محمدعلی نجفی در جمع مدیران شیلاتی و فرمانداران استان اظهار کرد :10 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت های امر پرورش ماهی در قفس طی دو سال از سوی دولت اختصاص یافته ضمن آنکه بانک ها نیز پرداخت 50 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش را متقبل شده اند.

وی با اشاره به تعیین تولید 10 هزار تن ماهی از طریق پرورش ماهی در قفس متذکر شد: باید با ایجاد زمینه لازم برای سرمایه گذاران ، زیرساخت ها و امکانات اولیه و بچه ماهی و تسریع در صدور مجوز، به دنبال افزایش این رقم باشیم .

استاندار گیلان با بیان این که مسوولیت اصلی کار با شیلات است، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی موظفند طی 10 روز به استعلام ها پاسخ دهند و شیلات حداکثر طی 20 روز مجوز برای سرمایه گذاری صادر کند .

وی با اشاره به توجه رییس جمهوری به مباحث آبزی پروری گفت: مدیران موظفند اشکالات و نگرانی هایی که در بحث های مختلف از جمله محیط زیست و آب منطقه ای وجود دارد را رفع کنند و روش هایی ارائه دهند که کمترین مشکل اتفاق بیفتد ولی اصل موضوع باید انجام شود.

استاندار گیلان ادامه داد: کار باید به صورت اصولی پی گیری شود؛ شرکت های دارای سرمایه و دانش کار وارد عرصه پرورش ماهی در قفس شوند و با توجه به عدم تولید ملزومات مورد نیاز این نوع آبزی پروری نسبت به خرید آن از کشوری دارای تجربه و توانمندی لازم در تولید استفاده شود .

وی با اشاره به این که قیمت بالای ماهی یکی از عوامل موثر بر پایین بودن سرانه مصرف ماهی در کشور است، پرورش ماهی را نه تنها برای ایجاد اشتغال و تولید پروتئین مورد نیاز مردم، بلکه برای کاهش قیمت و امکان مصرف راحت اقشار مختلف تاثیرگذار خواند .

گیلان با تولید بالغ بر 47 هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی، از استان های برتر در بحث تولیدات شیلاتی است.