در حالی رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان چند روز پیش به موافقت بانک مسکن با پرداخت تسهیلات شناور ۱۰۰میلیونی ساخت اشاره کرد که خبر می‌رسد طی هفته آینده تفاهمنامه این تسهیلات بین بانک مسکن و کانون انبوه‌سازان به امضا می‌رسد.

به گزارش نداي گيلان: دوشنبه هفته جاری رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور از اعلام آمادگی رسمی بانک مسکن برای پرداخت وام 100 میلیون تومانی ساخت مسکن خبر داد وگفت: این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری بوده و پس از دوران ساخت به خریداران منتقل می‌شود.

جمشید برزگر با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی انبوه‌سازان به وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: این پیشنهاد در شورای برنامه‌ریزی برنامه ششم توسعه در بخش مسکن مطرح و به دولت ارائه شده است.

وی با ابراز “در برخی از استان‌ها در حال معرفی برای دریافت این تسهیلات هستیم” بیان کرد: این تسهیلات به اعضای انجمن انبوه‌سازان پرداخت می‌شود. متناسب با جذب منابع، بانک مسکن تسهیلات به‌صورت شناور به انبوه‌سازان پرداخت می‌‌کند.

وی با اعلام این‌که این تسهیلات به پروژه‌هایی تعلق می‌گیرد که حداقل بالای 20 درصد پیشرفت داشته باشد و کارشناس بانک مسکن آن را تأیید کند، یادآور شد: پیشنهاد نرخ سود 14درصدی را برای این تسهیلات داده‌ایم.

در حالی هنوز مدیران بانک مسکن واکنشی به اظهارات برزگر نشان نداده‌اند که خبر می‌رسد طی هفته آینده تفاهمنامه پرداخت تسهیلات شناور به انبوه‌سازان (تا سقف 100 میلیون تومان) بین کانون سراسری انبوه‌سازان کشور و بانک مسکن امضا می‌شود. در صورت اجرایی شدن این برنامه پیشنهادی انبوه‌سازان باید منتظر جنب و جوش در بخش ساخت و ساز کشور بود، احتمالاً از سال آینده بر تعداد پروانه‌های صادرشده ساختمانی افزوده می‌شود، هرچند نمی‌توان خیلی به خروج بازار مسکن از رکود تاریخی امیدوار بود.