رهنما با بیان اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در توسعه همه جانبه جامعه بر عهده دارند، گفت: از دیر باز تاکنون اطلاع رسانی و افزایش آگاهی تاثیر بسزایی در ارتقای هر جامعه‌‍ داشته است.

به گزارش ندای گیلان ،مسعود رهنما در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که امروز در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت اصحاب رسانه در جامعه امروزی همچون رسالت حضرت زینب(س) در واقعه عاشوراست.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: همانطور که حضرت زینب(س) رمز ماندگاری واقعه عاشوراست، اگر اصحاب رسانه نباشند بی شک خدمات رسانی های مسئولین به گوش مردم نمی رسد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در توسعه همه جانبه جامعه بر عهده دارند، گفت: از دیر باز تاکنون اطلاع رسانی و افزایش آگاهی تاثیر بسزایی در ارتقای هر جامعه‌‍ داشته است.

رهنما با تاکید بر اینکه قلم اصحاب رسانه می تواند جامعه را از انحراف نجات دهد، تصریح کرد: حضور رسانه در توسعه جامعه تاثیر شگرفی دارد و مانع کم کاری مسئولین در خدمت رسانی به مردم می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه ورزش همگانی رمز ارتقاء سلامتی جسمی و روحی در جامعه است، گفت: فرصت بهره مندی خانوادگی در رشته های مختلف ورزش های همگانی همچون پیاده روی خانوادگی وجود دارد.

وی از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همزمان با میلاد امام رضا(ع) در رشت خبر داد و گفت: این همایش ساعت 7:30 صبح جمعه، 13 مرداد از ورزشگاه عضدی به سمت پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

رهنما با اشاره به رشد افتخارات ورزشی استان در سال های اخیر، تاکید کرد:  در حال حاضر گیلان در برخی رشته‌های ورزشی در کشور نمونه بوده و رتبه و افتخارات خوبی را کسب کرده‌ایم و همچنین در برپایی کرسی‌های بین المللی و پایگاه های تخصصی در ورزش موفق بوده ایم.

وی  به سرانه ورزشی گیلان اشاره و عنوان کرد: میانگین سرانه ورزش گیلان در گذشته ۲۳ بود که اکنون در رتبه نوزدهم قرار داریم در حالیکه بدترین ارزیابی صورت گرفته گیلان رتبه هفتم را دارد که این نشان دهنده ظرفیت های ارزشمند ورزشی استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به حضور بانوان در بخش‌های مختلف ورزشی اشاره کرد و افزود: بانوان گیلانی در رشته‌های قایقرانی، کاراته و غیره در سطح کشور حرف اول را می زنند که این امر نشان دهنده ضرورت بها دادن و اختصاص امکانات ورزشی به بانوان است.

وی با اشاره به اهتمام جدی در سطح کشور برای تشکیل خانه‌های جوان، گفت: امسال خانه جوان مرکزی در گیلان راه اندازی می شود که با افتتاح آن شاهد همفکری و بهره مندی از اندیشه های نوین جوانان و نوجوانان در شاخه  های مختلف خواهیم بود.

رهنما با اشاره به اینکه افراد عاشق و متخصص باید در رأس هیات های ورزشی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت هیات های مختلف ورزشی استفاده کنیم و برای رشته های امیدبخش در المپیک تمام توان خود را بکار گیریم.