رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: مشاور و پیمانکار پروژه سراوان به خوبی آنالیز شوند و نگذاریم بحران سراوان شدت بیشتری بگیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فاطمه شیرزاد در جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران و بهداشت و محیط‌ زیست شورای شهر رشت در زمینه رانش زباله در سراوان اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و وضعیتی که در سراوان پیش آمد یک تلنگر جدی برای سازمان‌های مسئول است .

فاطمه شیرزاد با اشاره به شرح خدمات مربوط به شهرداری رشت در خصوص سراوان تصریح کرد: یقینا با توجه به نقشی که شهرداری رشت در مباحث مختلف در این زمینه بر عهده دارد امیدواریم بتوانیم راهکار مناسبی برای این معضل اساسی بیاندیشیم .

وی افزود:مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت از ماه‌ها قبل باید هشدارها را می داد و کاستی ها را اعلام می کرد و این امر نشانه کم کاری بوده و حال بحران سراوان تاوان چنین کم کاری‌هایی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه محل احداث تصفیه خانه زیر زباله ها دفن شده است، گفت: پیمانکار این حوزه باید مرتبط با این مبحث باشد .

شیرزاد با بیان اینکه طبیعی جلوه دادن رانش زباله رفع مسئولیت است، تصریح کرد: همه باید پاسخگو باشیم و اگر در حوزه قرار داد مشاور هم مشکلاتی است باید در اسرع وقت برطرف شود .

فاطمه شیرزاد افزود: به لحاظ زیست محیطی سراوان نابود شده است و ما باید به دنبال مرهم باشیم.

وی با اشاره به موضوع زباله سوز گفت: بازنگری‌هایی که در خصوص خرید زباله سوز باید به آن توجه می‌شد، در بخش اعتبارات هنوز مغفول مانده است و در حال حاضر استان‌های شمالی همچون نوشهر و…هم اعتبارات کافی را جذب نکرده اند .

شیرزاد بیان کرد: برای سراوان و کارخانه کودآلی اعتبارات همزمان و کافی منظور شود و باید مسئولین استانی هم درگیر این مباحث شوند و شورا و شهرداری رشت به تنهایی نمی توانند به این بحران بپردازند .

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت افزود: مشاور و پیمانکار پروژه سراوان به خوبی آنالیز شوند و نگذاریم بحران سراوان شدت بیشتری بگیرد.

شیرزاد با اشاره به اینکه سالهاست مشکل سراوان مطرح شده است، گفت: سراوان مبحث مهمی است که با سلامت مردم ارتباط دارد و باید بطور جدی و باسرعت به آن بپردازیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اضافه کرد: تمام تلاشمان را در راستای احقاق حقوق مردم  بکار گرفته ایم و به زودی بازدید مجددی از محل رانش زباله سراوان بهمراه تمامی اعضای شورا انجام خواهیم داد و نشستی با استاندار گیلان در این خصوص برگزار خواهیم کرد.