استاندار گیلان خاطرنشان کرد: شهرداری‌های استان تا جاییکه قانون اجازه می دهد رویکرد انتفاعی از ورزش را کاهش دهند و اماکن ورزشی در اختیار خود را برای استفاده عموم بهره گیرند.

به گزارش ندای گیلان، مصطفی سالاری در جلسه شورای هماهنگی ورزش همگانی استان ورزش همگانی و تلاش برای استفاده از حداکثر ظرفیت در این مسیر را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: شرایط هر استانی در حوزه ورزش متفاوت است و باید متناسب با شرایط تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود.

استاندار گیلان استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه ساخت فضاهای ورزشی را اقدامی مثبت و ارزشمند عنوان کرد و افزود: هر دستگاهی با توجه به حوزه فعالیت خود باید برای توسعه ورزش درون سازمانی و نیز ورزش همگانی برنامه و طرح داشته باشد و در این مسیر ورزش و جوانان نقش مهمی و تأثیرگذاری دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کمبود زمین و نیز نگهداری فضاها یکی از مشکلات توسعه ورزش است، گفت: ورزش و جوانان با همکاری آموزش و پرورش نسبت به بررسی و شناسایی مدارس فعالی که می‌توان با تجهیز امکانات در محوطه آن اقدام کنند تا علاوه بر استفاده بیشتر دانش آموزان در ساعات ورزشی و غیر ورزشی با تدابیر خاص در ساعات غیر تحصیلی اختیار عموم قرار گیرد.

وی بر لزوم شناسایی مدارس متروکه و بلااستفاده در سطح روستاها تأکید و تصریح کرد: با تفاهم نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و ورزش و جوانان انجام می‌گیرد می‌توان ضمن تجهیز آن به امکانات ورزشی متناسب با رشته مورد توجه با همکاری دهیاران در روستاها و شهرداران در شهرهای کوچک از این مدارس در جهت بهره‌مندی مردم از فضاهای ورزشی استفاده کرد.

استاندار گیلان افزود: برای توسعه این بخش می‌توان علاوه بر دریافت اعتبارات ملی از اعتبارات استانی نیز با اولویت‌بندی مشخص بهره‌مند شد .

وی با اشاره به اینکه هدایت ورزش به سمت این رویکرد کاربردی‌تر است اظهار کرد:نباید همه تمرکز ما بر روی توسعه فضاهای ورزشی باشد بلکه باید بر روی توسعه فعالیت‌های ورزشی و ترغیب مردم به این بخش بیشتر اقدام شود .

دکتر سالاری با بیان اینکه ورزش و جوانان متولی ورزش در بسیاری از بخش‌ها و نهادهای مختلف عمومی و خصوصی جامعه محسوب می شود گفت: اگر دستگاه یا نهادی امکانات ورزشی دارد باید ورزش و جوانان با توافق با آن دستگاه و نهاد آن را در اختیار عموم مردم قرار دهد.

وی وجود بیش از هزار و 600 دهیاری در استان را ظرفیتی عظیم برای ترغیب،تشویق و توسعه ی ورزش همگانی دانست و اظهار داشت:برگزاری مسابقات ورزشی و ایجاد رقابت در بین اهالی روستاها و شهرها آنان را در این حوزه پایکار می آورد و فرهنگ توسعه ی فعالیت ورزشی را بالا می برد.

وی افزود:در شهرهای کوچک و روستاهای استان با هدایت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار شهرداران و دهیاران موظف به همکاری در برگزاری مسابقات با کمترین هزینه می شوند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: شهرداری‌های استان تا جاییکه قانون اجازه می دهد رویکرد انتفاعی از ورزش را کاهش دهند و اماکن ورزشی در اختیار خود را برای استفاده عموم بهره گیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: ساخت و ساز در حوزه ورزش مهم است اما باید دید در حوزه ی تربیت نیروی انسانی ورزشکار چه عملکردی داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در برخی حوزه‌ها فقط به توسعه ی فیزیکی اماکن پرداخته شده گفت: باید تلاش شود تا با اقدامات تشویقی و استعدادیابی رقابت را در بین مردم و بویژه جوانان آنان را به سمت گسترش فعالیت های ورزشی ترغیب کنیم .

استاندار گیلان استعدادیابی در بین مردم و جوانان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت:شناسایی استعداد باعث میشود تا علاوه بر گسترش اقدامات ورزشی شاهد کاهش آسیب های اجتماعی درجامعه باشیم .

وی ضمن تبریک به ورزشکاران گیلانی آویشن باقری و سارا بهمن یار به مناسبت کسب مدال جهانی در رشته کاراته گفت: امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت و کسب افتخارات بیشتر برای ورزشکاران گیلانی در رشته های مختلف باشیم