میهمان پنجاه و یکمین هفته ندای گیلان با بانوان موفق می گوید:درآغاز مربیگری ام ازدواج کردم وبا داشتن دو فرزند شیر خوار و کمبود زیاد امکانات مشکلات زیادی در مسیر زندگی ورزشی داشتم ولی چون هدفم بزرگ بود وعلاقه زیادی به ورزش و معلمی داشتم تمامی این مشکلات را از سر راه برداشتم.

ندای گیلاننوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان  یک ورزشکار و مربی با سابقه است.

 

 لطفا خودتان رامعرفی کنید واز سوابق شغلی و ورزشی خود بفرمایید.

سیده رقیه ابراهیمی هستم کارشناس ارشد مدیریت ورزشی ،مدرس ملی فدراسیون در چند رشته گواهی clc جهانی با سابقه بیش از ۳۰ سال در کار مربیگری رشته های مختلف ورزشی :دومیدانی، امادگی جسمانی، ایروبیک، فیتنس، کاراته ، شطرنج، پیلاتس وداوری رشته های دومیدانی ،امادگی جسمانی،کاراته ،بازیهای بومی محلی وغیره و همچنین گواهینامه های trx کراسفیت، کاربادستگاه ،طراحی تمرین، اسیب های ورزشی ،حرکات اصلاحی،بادی بالانس، بادی پامپ ،تغذیه دوپینگ،اسیب های ورزشی انجمن پزشکان ایران ،گواهی دوزبانه ورزشی،گواهی تخصصی تمرینات استقامتی دومیدانی گواهی، تخصصی یافته های ورزشی ،گواهی علم تمرین وبرنامه نویسی،و داشتن خیلی از گواهینامه هابرای به روز شدن و ارتقا مربیگریم و در رشته تخصصی نابینایان مربیگری گلبال دومیدانی شطرنج شودان رو دارم ریس هیات اسبق نابینایان نایب ریس نابینایان و ریس اسبق امادگی جسمانی و عضو هیات رئیسه چندین رشته ورزشی و در حال حاضر مدت چندین سال مسول بسیج خواهران ورزشکاران استان مسول کمیته فیتنس چلنچ مسول انجمن دومیدانی کارگران و کمیته مسابقات بانوان دومیدانی مسول کمیته همگانی رزمی استان هستم و دان ۳ کاراته قهرمان دوو میدانی و امادگی جسمانی و کاراته استان میباشم و سال هاست مربیان و قهرمانان زیادی را تحویل جامعه داده ام و کاپ ومدال های ورزشی مختلفی را در طول سال ها کسب نمود ه ام .

در سطح کشوری نیز در چند رده سنی در رشته امادگی جسمانی و دوومیدانی مدال طلا نقره و برنز کشوری کسب نموده و همچنین چندین بار به عنوان مربی برتر کشور و بانوی برتر سال و همچنین بیش از صد تقدیرنامه از فدراسیون های مختلف ،اداره کل ورزش و جوانان شهرداری، بسیج و ارگان های مختلف در طول ۳۰ سال کاری دریافت کرده ام.

اسفند ماه ۱۴۰۰ از کمیته ملی المپیک کشور به عنوان بانوی برتر اخلاق کشور شناخته شدم و همچنین به عنوان مربی نخبه استان با ریاست محترم جمهور اقای ریسی دیدار داشته ام.

درمسیر زندگی و ورزش ،باچه چالش هایی روبرو بودید؟

درآغاز مربیگری ام ازدواج کردم وبا داشتن دو فرزند شیر خوار و کمبود زیاد امکانات مشکلات زیادی در مسیر زندگی ورزشی داشتم ولی چون هدفم بزرگ بود وعلاقه زیادی به ورزش و معلمی داشتم تمامی این مشکلات را با کمک پروردگار و تلاش فراوان و دعای پدر و مادرم از سر راه برداشتم و خوشحالم دو دخترم که شیر خوار بودند امروز از قهرمانان رشته های مختلف ورزشی و هم مربیان موفقی هستند.

عنوان آخرین کتابی که مطالعه کردید ، چه بود؟

 

آخرین کتابی که مطالعه کرده ام .قهرمانان اسمانی مجموعه خاطرات شهدای ورزشکار نوشته استاد محمدرضا بینش و حرکت شناسی بود.

یک مربی ورزشکار وقتی حالش خوب نباشد ویادلگیر باشد چه میکند؟

وقتی حال یه مربی خوب نباشد بهترین راهکار این است که آن روز تمرینات خود را سختر کرده و برای ورزشکاران خود مسابقه تفریحی طراحی کند تا حال دلش خوب باشد.

 

استفاده بیش از حد دنیای مجازی چه تاثیری و پیامدهایی میتواند برای نوجوانان داشته باشد؟

متاسفانه استفاده بیش از حد جوانان و نوجوانان از فضای مجازی که گاها صحیح نمیباشد ، باعث مشکلات فقر حرکتی اسیب های اسکلتی و چاقی میشود و دچار بیماری های جسمی و روحی نیز میشود ورزش نشاط روحی و ذهنی و همچنین باعث قوی شدن جسم میشود که بهترین جایگزین فضای مجازی است.

 

چگونه میتوان با داشتن مشغله فراوان و تلاش برای موفق بودن .همسر و مادر خوبی برای فرزندان بود؟

با برنامه ریزی درست میتوان در کنار کسب موفقیت خانواده ایده ال داشت و هم به خانواده و خانه روابط گرم خانواده پرداخت و همینطور ورزش و موفقیت را در کنارشان کسب کرد باتلاش و برنامه ریزی حتما میتوان نتیجه ی مطلوبی گرفت.

 

توصیه شما به دختران جوانی که به دنبال راهی اثبات توانایی های خود میگردند ،چیست؟

دختران جوانی که به دنبال اثبات توانایی خود هستند باید تلاش و کوشش زیادی داشته و عملا نشان دهند که هدفی را که دنبال میکنندو هر مسیر سخت و ناامید کننده را از راه کنار بردارند.

بدانند که زنان سرزمین ما همیشه نشان دادند که بهترینند و ثابت کرده اند که با کمبود امکانات و کاستی ها قهرمان جهان و اسیا و بهترین مربیان و داوران و بهترین ورزشکاران وعالی ترین نمایندگان جهان در عرصه های مختلف بوده و هستند .

چه بسا بیشترین این افراد از روستاهای دور افتاده با کمترین امکانات دیده شده و توانایی های خود را از همان محلات سخت به جامعه نشان دادند و بهترین ها شدند.

 وحرفی آخر

حرف اخر این که زنان و دختران ما نام اوران ایران هستند که نشان داده اند در همه وقت و همه زمان در تمام عرصه های جامعه توانسته اندنشان دهند که به امید پروردگار و تلاش میتوان به هر جایی که رویای کودکی ست رسید.

دختران ما باید استعدادهایشات را به عرصه ظهور برسانند تا جامعه ای پویا و سالم بدون وابسته بودن به کشورهای دیگر داشته باشیم، اینها دختران مادران اینده هستندکه تربیت فرزندان ایران زمین در دست انهاست.