رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به انجام بیش از ۵۵ هزار بازرسی از اصناف طی ماه های گذشته گفت: اصناف متخلف گیلان در این مدت دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان جریمه شده اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گیلان با اشاره به اینکه نظارت‌های صنفی به صورت هدفمند و با حداقل زمان ممکن پس از وصول گزارشات مردمی به سامانه ۱۲۴ انجام می‌شود، افزود: طرح‌های ویژه نظارتی به فراخور نیاز جامعه اجرایی می‌شود.

وی به طرح‌های نظارتی اجرا شده در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: طرح‌های نظارتی بر اقلام پرمصرف ماه محرم و صفر و پس از آن بازگشایی مدارس و عرضه لوازم التحریر، پوشاک و تبدیل شلتوک به برنج در قالب کمیته‌های مشترک نظارتی در ماه‌های اخیر بسیار اثربخش بود که دست اخلالگران بازار را کوتاه کرد.

رئیس سازمان صمت گیلان از جریمه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی متخلفان بازار در حوزه‌های صنفی و تولیدی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: عمده تخلفات در حوزه روغن موتور، آرد و مرغ و صنایع فولادی بوده است.

وی اضافه کرد: با انجام بیش از ۵۵ هزار بازرسی تعداد ۵۵۹۶ مورد تخلف شناسایی و کشف شد که ماحصل آن، تشکیل پرونده و جریمه بوده است.

پورحیدری تأمین اقلام اساسی و توزیع آن را یک بخش از تنظیم بازار عنوان و اظهار کرد: بخش مهم دیگر تنظیم و تعادل بازار؛ نظارت هوشمندانه و هدفمند با هدف تسهیل در دسترسی آنها به مردم است که علاوه بر اجرای طرح‌های نظارتی با همراهی مردم و ارائه گزارش به ۱۲۴ بهتر می‌توانیم به تخلفات صنفی به صورت میدانی رسیدگی کنیم.