یک واحد صنعتی نساجی تولید کننده انواع پارچه های مخملی و اسپیسر در شهرستان شفت با سرمایه گذاری بیش از ۹ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش ندای گیلان، یک واحد نساجی تولید کننده انواع پارچه های مخملی و اسپیسر در شهرستان شفت با سرمایه گذاری بیش از ۹ میلیارد تومان در شهرک صنعتی شفت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر مسئولین استانی به صورت رسمی افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در این مراسم به اهمیت پویایی صنعت نساجی گیلان با توجه به اشتغال زایی مناسب آن اشاره کرد و اظهار داشت: این واحد صنعتی با اشتغال مستقیم ۱۷ نفر در شهرستان شفت فعالیت خود را شروع کرده است و در تکمیل زنجیره تولید صنعت نساجی و مجاور شرکت مهتاب بافت گیلان است.

وی همت و تفکر جمعی در صنعت نساجی و پوشاک را برای تداوم پویایی آن کارساز دانست و افزود: درک منافع جمعی در افزایش و رونق فعالیت‌های صنعت نساجی و اتصال آن به دانشگاه برای بهره مندی از تکنولوژی نوین می‌تواند صنعت نساجی را تغییر دهد.

در حاشیه این مراسم دکتر دلق پوش ضمن تحسین مدیریت کارخانه نساجی که کار آفرینی نموده است عنوان کرد: نیروی انسانی قوه محرک های بدنه صنعت است و برای افزایش بهره وری و راندمان در بخش تولید توجه به سرمایه انسانی ضروری است و باید در نیروی انسانی احساس تعلق خاطر به صنعت در کارخانجات ایجاد شود تا متعاقب آن بهره وری و کیفیت مضاعف شود.

دلق پوش با بیان ضرورت تشکیل انجمن فعال در صنعت نساجی در گیلان ،اعلام آمادگی کرد: ما همواره از صنعتگران واقعی و پرتلاش حمایت همه جانبه هم در پرداخت تسهیلات و هم رفع موانع در سایر دستگاهها و تعریف استراتژی تولید، خواهیم داشت.

محمد خداپرست مدیریت کارخانه نیز در مراسم افتتاح به وضعیت مطلوب فعلی تولید اشاره کرد و گفت: هم اکنون هم تولید و هم فروش وضعیت مناسبی دارد و می تواند باعث افزایش تولیدات صنعتی شود.

مدیرعامل کارخانه نساجی و پارچه بافی که امروز در شفت افتتاح شد، تصریح کرد: اگر هزینه های جانبی تولید کاهش یابد، می‌توانیم افزایش دستمزدها را داشته باشیم و قطعا جهت افزایش انگیزش در نیروی انسانی بایددر میزان دستمزدها بازنگری شود.

وی بهترین اقدام دولت در حمایت از تولید داخلی را جلوگیری از قاچاق بی‌رویه کالا به داخل کشور برشمرد و عنوان کرد: این اقدام تأثیر ویژه ای در حضور کالاهای ایرانی در بازار داخلی دارد و باعث افزایش سهم بازار محصولات ایرانی در سبد مصرفی مردم شده است.
گفتنی است در ادامه از یک واحد تولید کننده انواع لوله های پلی اتیلن(ویژه آبرسانی و کشاورزی) بازدید بعمل آمد که مدتی تعطیل شده بود و هم اکنون با تغییر مدیریت و استراتژی، به همت مدیران جدید با حمایت نهادهای ذیربط مجددا به چرخه تولید بازگشته است و باعث اشتغال حداقل ۱۵ نفر در این کارخانه شده است.