مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفتگو با ندای گیلان با بیان اینکه گیلان برای نخستین بار در مردادماه امسال میزبان مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان خواهد بود گفت:در المپیادهای ملی و جهانی و جشنواره های درس پژوهی، نوجوان خوارزمی و لیگ علمی نیز فرهنگیان و دانش آموزان گیلانی دارای جایگاه ویژه ای در سطح کشور هستند.

نادر جهان آرای در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در رشت در خصوص برگزاری جشنواره ای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: جشنواره های متعدد ورزشی، فرهنگی، هنری، علمی و … در مدارس استان برگزار می شود که از جمله مهمترین این جشنواره ها جشنواره جابربن حیان برای دانش آموزان دبستانی است که گیلان برای نخستین بار در مردادماه امسال میزبان مرحله کشوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: در المپیادهای ملی و جهانی و جشنواره های درس پژوهی، نوجوان خوارزمی و لیگ علمی نیز فرهنگیان و دانش آموزان گیلانی دارای جایگاه ویژه ای در سطح کشور هستند.

برگزاری هشتمین دوره کشوری جشنواره جابربن حیان در گیلان

وی با بیان اینکه امسال نهمین دوره استانی و هشتمین دوره کشوری جشنواره جابربن حیان برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: البته مرحله استانی این دوره به اتمام رسیده و به زودی برگزیدگان استانی که به نوعی نخبگان استان های کشور هستند، به همراه جمع بزرگی از مربیان، مدیران کل استانها و مسئولان وزارتی برای برگزاری مرحله کشوری به استان گیلان خواهند آمد.

جهان آرا با بیان اینکه اهمیت این میزبانی در این است که بدانیم از مجموع  7 دوره برگزار شده این جشنواره تاکنون 5 دوره در تهران، 1دوره در مشهد و 1 دوره هم در آذربایجان شرقی برگزار شده است گفت: به عبارتی در انتخاب میزبان مرحله کشوری این جشنواره همواره حساسیت ها و باریک بینی های ویژه ای لحاظ می شود که هر استان و شهری نمی تواند به سادگی به چنین موفقیتی نایل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه جشنواره جابر یک فضای رقابتی سالم و هیجان انگیز برای به نمایش گذاشتن ایده های خلاق بین دانش آموزان دوره ابتدایی  است تصریح کرد:هدف آنست که دانش آموزان لذت فعالیت گروهی و دست ورزی (مهارتی) در کنار همدیگر با اولویت فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی انجام دهند.

این مقام سئول در پایان اذعان داشت:این جشنواره از مرحله کلاسی و آموزشگاهی شروع می شود تا به سطح منطقه و استان می رسد و نهایتا  برگزیدگان هر استان در مرحله کشوری حضور پیدا می کنند. تاکید ما بر آنست که فعالیت های پژوهشی دانش آموزان در یک محیط مشارکتی و به دور از رقابت های مخرب صورت گیرد .