رئیس پلیس فتا استان گیلان از کشف 87 درصدی پرونده‌های حوزه پلیس فتا در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان:به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فتای استان گیلان عملکرد این پلیس در نیم‌سال نخست 1394 را تشریح کرد.

رئیس پلیس فتای استان گیلان با بیان اینکه مجموع پرونده‌های ورودی در نیم‌سال نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 37 درصد کاهش داشته است، گفت: پرونده‌های مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، مزاحمت اینترنتی که از شایع‌ترین جرایم سایبری در استان گیلان هستند.

وی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 68درصد‌، 11درصد و 32 درصد جرایم اینترنتی کاهش داشته که مهم‌ترین دلایل آن ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی آحاد جامعه، جلب مشارکت عمومی در تأمین امنیت فضای مجازی و  توانمندی پلیس در پیش دستی، کنترل و مقابله با جرایم سایبری است.

سرهنگ محمدخانی افزود: با تلاش کارآگاهان و کارشناسان این پلیس در نیم‌سال نخست امسال، 87 درصد پرونده‌های حوزه فتا در استان گیلان کشف و در همین رابطه 72‌درصد متهمانی که شناسایی و تحویل دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان‌ها شده‌اند، مرد و 28 درصد آن‌ها زن بودند.

سرهنگ محمدخانی با اشاره به اینکه 56 درصد بزهکاران اینترنتی شناسایی شده در شش ماهه نخست امسال دارای تحصیلات عالی بودند، تصریح کرد: روند انگیزشی متهمان شناسایی شده به ترتیب 44درصد کسب منافع مالی، 13 درصد ضد اخلاقی، 26 درصد انتقام جویی و 17 درصد متفرقه (شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی‌ها) است.

رئیس پلیس فتای استان گیلان در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل Gfata@police.ir گزارش کنند.