استاندار گیلان به رتبه دوم بیکاری استان در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ بیکاری گیلان به رتبه هفدهم کشور ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش نداي گيلان: محمدعلی نجفی  در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با تسلیت جان‌باختگان فاجعه منا و قدردانی از مردم برای حضور در این مناسبت‌ها اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری در دقت و نظارت بر حق‌الناس است.

وی آرای مردم را حق‌الناس عنوان کرد و افزود: مسئولان باید حافظ امانت مردم باشند اما هنوز در برخی از شهرستان‌ها گزارش می‌رسد مسئولان جایگاه خود را درک نکردند.

نجفی با اشاره به وجود فضای آرامش امنیتی در گیلان، بیان کرد: گیلان در هفت دوره مقام نخست بهبود فضای کسب و کار در کشور را کسب کرده‌است.

وی به رتبه دوم نرخ بیکاری گیلان در دو سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: پایان سال 93 کاهش نرخ بیکاری گیلان به رتبه نهم در کشور ارتقا پیدا کرد.

استاندار گیلان از کاهش نرخ بیکاری استان به رتبه هفدهم در کشور خبر داد و یادآور شد: موفقیت‌های مذکور مدیون حضور مردم و تلاش‌گران در حوزه مدیریتی است.

نجفی در ادامه با تاکید بر اجرای صحیح قانون توسط دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: امر مذکور سبب ایجاد رقابت سالم بین جناح‌های مختلف در انتخابات می‌شود.

وی به وجود اندیشه‌های مختلف در پست‌های مدیریتی گیلان اشاره کرد و افزود: مسئولان در حوزه مدیریتی باید امانتدار مردم باشند و در صورت خطا برخورد لازم انجام می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه قیمت نفت از بشکه‌ای 75 دلار به 42 دلار رسیده است، اظهار کرد: دولت برای تامین اعتبارات با مشکل مواجه شده اما اعتبارات در شش ماه نخست اختصاص پیدا کرده‌است.

نجفی خواستار انعقاد تفاهمنامه دستگاه‌ها برای اجرای پروژه‌ها در گیلان شد و بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتباری باید بیشترین صرفه‌جویی در اداره‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ناچاریم حقوق و اضافه کار کارکنان که حق آنها است را پرداخت کنیم، تصریح کرد: نسبت به پرداخت حقوق کارکنان باید اهتمام ویژه‌ای شود.

استاندار گیلان به وجود عقب‌ماندگی‌ها در حوزه دولت الکترونیک در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه دولت الکترونیک در گیلان انجام شده‌است.

نجفی با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در سفر رئیس جمهور به گیلان مصوب شده‌است، خاطرنشان کرد: مدیران باید پیگیری مصوبات مذکور را جزو برنامه‌های روزانه خود بگذارند.

وی از سفر وزیر ارتباطات در پایان هفته جاری به جمهوری آذربایجان خبر داد و یادآور شد: وزیر ارتباطات رئیس کمیسیون اقتصادی ایران و روسیه است و برای نهایی کردن هشت کیلومتر راه‌آهن جمهوری آذربایجان به آستارای ایران به این کشور سفر می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اجرای پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ آستارا سبب اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای احداث راه‌آهن مذکور شده‌است، اظهار کرد: از سه دهه گذشته اجرای مسیر نوستراگ خواسته مردم گیلان بود و این امر در حال شکل‌گیری است.

نجفی متذکر شد: اتصال راه‌آهن ایران از مسیر آستارا به جمهوری آذربایجان ما را به راه‌آهن 5 هزار و 200 کیلومتری دنیا وصل می‌کند و این امر از افتخارهای دولت روحانی است.