مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار پلیس در رونق گردشگری، گفت: امنیت بالای گیلان موجب جذب گردشگر و ماندگاری آنان در استان شده است.

به گزارش نداي گيلان: رضا علیزاده همزمان با هفته گردشگری در دیدار با فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه وحدت رویه نیروی انتظامی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در کنار امنیت افزایی، سبب حفظ اصالت و هویت میراثی استان می‌شود، به تلاش مجدانه یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این اداره کل اشاره نمود و تصریح کرد: پرسنل این بخش با هوشیاری توانسته‌اند از حفاری‌های غیرمجاز در استان و تاراج آثار باستانی جلوگیری نمایند.

وی به نقش تاثیرگذار پلیس در رونق گردشگری اشاره نمود و گفت: امنیت بالای گیلان موجب جذب گردشگر و ماندگاری آنان در استان شده است.

این مسئول نگاه و عملکرد نیروی انتظامی را چندبخشی خواند و افزود: صنعت گردشگری و ایجاد امنیت برای این صنعت برجسته کشور نیازمند نگاهی ظریف است که این مسئله در سالهای اخیر از سوی پلیس انتظامی گیلان به خوبی و با مدیریتی صحیح محقق شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مبحث تشکیل پلیس توریسم را مطرح نمود و بیان داشت: به دلیل ارتباط تنگاتنگ گردشگری با امنیت، نیاز به نگاه تخصصی پلیس توریسم احساس می‌شود.

علیزاده به تشکیل کمیته گردشگری مرزی استان اشاره نمود و گفت: استان گیلان به دلیل برخورداری از نقاط مرزی در شهرستان آستارا شرایط ویژه‌ای دارد که در راستای نظارت صحیح و امنیت بخشی به استان کمیته گردشگری مرزی تشکیل شد.

وی بر لزوم توجه ویژه به نقاط مرزی آستارا تاکید نمود و افزود: وجود پایگاه مرزی نیروی انتظامی در کنار پایانه مرزی آستارا نقش مهمی در کاهش تحرکات منفی احتمالی در این مسیر گردشگری خواهد داشت.

علیزاده با اشاره به کاهش حوادث جاده‌ای اذعان داشت: این موفقیت موجب اطمینان خاطر در گردشگران شده تا آنجا که ورود گردشگر به استان در ۶ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

این مسئول همچنین وضعیت سواحل استان گیلان در تابستان امسال را مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: موفقیت در بحث ساماندهی سواحل و امنیت گردشگران این عرصه مرهون تلاش پلیس انتظامی گیلان است.

همکاری پلیس اماکن استان با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ساماندهی اماکن تحت نظارت گردشگری از مواردی بود که علیزاده به آن اشاره نمود و بیان داشت: نظارت صحیح پلیس اماکن گیلان نقش مهمی در ارتقای سطح گردشگری استان ایفا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در پایان از تلاش بی‌وقفه پلیس در ایجاد و حفظ امنیت در استان گیلان تقدیر کرد و گفت: حضور شبانه روزی پلیس در عرصه‌های مختلف الگویی برای همه افراد در امر خدمت رسانی است.