مدیر هتل کادوس رشت گفت: گردشگری استان گیلان نیاز مند توجه و توسعه بیشتر است.این اتفاق هم فقط با اجرایی کردن پروژ ه‌های گردشگری استان میسر است.

فریبرز خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در رشت گفت: سال 96 بنابر فرمايش مقام معظم رهبري سال اقتصاد مقاومتي،توليد و اشتغال نام گذاری شده است که از طرفي با توجه به قابليت هاي توريستي استان، استاندارگيلان نيز پايه توسعه سال جاری استان را گردشگري عنوان کرده اند که جای تقدیر دارد.
مدیر هتل کادوس رشت تصریح کرد: نبايد تنها به يك عنوان بسنده نمود بلكه بايد اين حمايت از بخش خصوصي ظهدر و بروز داشته باشد.
وی تصریح کرد: گردشگري در كنار صنايع دستي تنها مزيت توليدي در دنياست كه اشتغال پايدار و خدمات مستقيم داشته و تحت تاثير خط توليد و ماشين آلات اتوماتيك و خودكار قرار نگرفته است که بايد در قوانين، مقررات،آيين نامه ها اين بخش از هر لحاظ (مالي،عوارض،بيمه و تسهيلات بانكي و … ) تسهيل گردد.
خلیل زاده تصریح کرد؛ گردشگري استان نياز به رشد و جهش دارد و اين اتفاق با آمار و گزارش محقق نمیگردد و باید وارد فاز اجرایی گردد.
وی افزود؛ بايد از ظرفيت كشورهاي همجوار توسعه گردشگري و تخصصي از جلمه دريايي، طبيعت گردي،‍‍‍‍‍‍ ژِئوتوريسم، گردشگري پزشكي و سلامت و … به نحو حرفه اي تری بهره برداري گردد.
خلیل زاده تصریح کرد: باید از ظرفيت مراكز آموزشي و علمي استان بهره مند شده و تاسيسات گردشگري ملزم به جذب فارغ التحصيلان اين رشته گردند که لازمه ابتدائی آن حمايت از تاسيسات موجود است.
این فعال هتل داری گیلان بیان داشت؛ اولويت اصلی باید با بازسازي و تجهيز مراكز گردشگری و سپس كيفي سازي خدمات، به روز سازي پرسنل و افزايش آموزش ضمن خدمت با تاكيد بر استفاده بهتر از ظرفيت هاي بومي و آداب سنن گيلاني باشد.
وی افزود: در مرحله دوم باید كارگروه ويژه اي جهت رفع موانع پروژه هاي راكد و نيمه تمام راه اندازي گردد و در مرحله آخر صدور هر گونه مجوزي بايد بر اساس اطلس گردشگري استان باشد که البته يكي از خلاءهاي استان نبود چنين اطلسي است كه موجب باري به هر جهت بودن مجوزهاي صادره تا به امروز گردیده است.