فرماندار بندر آستارا گفت: پروژه احداث پل ریلی آستارای جمهوری آذربایجان به آستارای ایران اسلامی با برگزاری جلسه کمیسیون مشترک نهایی می شود.

به گزارش نداي گيلان: سیروس شفقی روز دوشنبه در آیین تجلیل از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و مرزبانی آستارا افزود: کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان در روزهای 17 و 18 مهرماه در آستارای ایران و جمهوری آذربایجان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این کمیسیون با هدف نهایی کردن پروژه احداث پل ریلی آستارای جمهوری آذربایجان به آستارای ایران برگزار می شود ، اضافه کرد: بررسی کریدور شمال و جنوب این پروژه و آشنایی با ساخت پل ریلی و بارانداز در آستارای ایران از جمله اهداف این نشست مشترک است.
وی اظهار کرد: این نشست مشترک در روز 17 مهرماه در آستارای جمهوری آذربایجان و 18 مهرماه در آستارای ایران برگزار می شود.
فرماندار آستارا افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، معاونان وزرای مرتبط ، فرمانده مرزبانی ناجا ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت راه آهن ایران ، استاندار گیلان ، معاون عمرانی استاندار در قالب هیات ایرانی و وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان به عنوان رییس آذری کمیسیون در این نشست مشترک دو روزه حضور خواهند داشت.
وی همچنین با اشاره به رونق بندر آستارا گفت: اسکله دوم این بندر تا پایان سال جاری افتتاح می شود.
شفقی در ادامه با بیان اینکه تمامی موفقیت های اجتماعی ،اقتصادی و گردشگری برای کشور ما در سایه امنیت حاصل می شود ، افزود: اخلاق مداری به همراه اقتدار توسط نیروی انتظامی می تواند در جذب گردشگر و توسعه اقتصادی نقش بی بدیلی را ایفا کند.
در این آیین فرماندهان و تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی و مرزبانی آستارا تجلیل شدند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.