محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و دوازدهمین جلسه ی این شورا عملکرد شهرداری رشت را زیر سوال برد.

به گزارش نداي گيلان: این عضو شورا با اشاره به عدم پرداخت تعهدات شهرداری اظهار داشت : شهرداری رشت با مشکل درآمدی روبرو است و برای حل این معضل هیچ گونه راهکاری در نظر گرفته نمی شود .

باقری افزود : امروز 12 روز از ماه مهر را پشت سر گذاشته ایم و فقط کارمندان مناطق یک و دو شهرداری و سازمان آتش نشانی حقوق خود را دریافت کرده اند .

وی ادامه داد : برای پرداخت پول به پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری پرداخت حقوق کارکنان با دیرکرد مواجه می شود .

باقری ، خطاب به شهردار عنوان کرد : سوال بنده از اقای شهردار این است که چرا باید پروژه هایی تعهد آور کلید بخورد در حالیکه که شهرداری توان پرداخت حقوق و دستمزد را ندارد .

وی اضافه کرد : چهارمین چک بابت قیر برگشت خورده و به سبب دیرکرد این چک روزانه 5 میلیون تومان جریمه باید توسط شهرداری به پیمانکار پرداخت شود و این مبلغ ، مبلغ گزافی است .

باقری با بیان این مطلب که در رسانه ها انتقادهایی به شفافیت هایش در زمینه معضلات شهرداری داشته اند گفت :رسانه های همسو با عملکرد شهرداری می گویند که باقری باروتی است اما من بر خودم وظیفه می دانم که شفاف سازی کنم .

وی ادامه داد : مخالف خرید داماش نیستم ، در شورای سازمان تصمیم گرفته شد که تیم داری نکنیم اما آقایان در روزهای بعد اعلام می کنند که تیم به شهرداری واگذار می شود .

این عضو شورا تصریح کرد : وقتی توان پرداخت حقوق کارکنان و تعهدات به شرکت های حجمی را نداریم ، آیا قدرت تیم داری را خواهیم داشت ?

وی افزود : 57 درصد با عدم تحقق بودجه در شهرداری مواجه هستیم و در حال حاضر پرداخت های جاری این نهاد به 7 میلیارد تومان می رسد و تا پایان سال این رقم 3 برابر خواهد شد .

باقری در خصوص حسابرسی های انجام شده در شهرداری اظهار داشت : تا کنون گزارشی در این زمینه به شورا نرسیده و برخی از افراد که عقبه شان معلوم است این حسابرسی را مردود خوانده اند .

وی گفت : در مورد فعالیت های شرکت سبلان خودرو و خرید اتوبوس ها ، گزارش سازمان بازرسی استان با شفافیت کامل ارایه شده و این شرکت انگونه که در رسانه ها از سوی اعضای شورا مطرح شد و قرارداد مذکور این شرکت با شهرداری شبهه ای نداشته است.

انتخاب روسای کمیسیون ها ی شورای اسلامی در سومین سال شورا

  انتخاب روسای کمیسیون های پنج گانه ی شورای اسلامی کلانشهر رشت به صورت غیر علنی برگزار شد .

بنا به این گزارش جلسه ی رای گیری برای انتخاب هیات رییسه ی کمیسیون های شورا قبل از شروع جلسه ی علنی یکصد و دوازدهم شورا در پشت درهای بسته انجام شد .

محمد علی رفیعی نوده رییس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص انتخاب روسای کمیسیون ها به خبرنگاران گفت :در رای گیری های صورت گرفته از اعضای هر یک از کمیسیون ها ، مجید رجبی ویسرودی به ریاست کمیسیون عمران و توسعه و رضا رسولی به عنوان نایب رییس این کمیسیون انتخاب شدند .

وی افزود: فاطمه شیرزاد به ریاست کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری و فرانک پیشگر به سمت نایب رییس از سوی اعضای کمیسیون انتخاب شدند .

مظفر نیکو منش نودهی و فاطمه شیرزاد به ترتیب به سمت رییس و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا انتخاب گردیدند

رفیعی نوده اضافه کرد : امیر حسین علوی به ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و اسماعیل حاجی پور به عنوان نایب رییس حایز رای شدند .

رسولی ، موسوی روزان و حاجی پور در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به سمت رییس ، نایب رییس و منشی انتخاب شدند .