مدیر دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت انبوه سازان آرش گفت: با تدبیر و بازارسازی در ایام کرونا روند رو به رشد داشتیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت و به نقل از دپارتمان رسانه شرکت انبوه سازان آرش، از سری معرفی های معاونت ها و بخش های مختلف این هلدینگ موفق، اینبار در یکی از دپارتمان های مهم و تاثیرگذار این مجموعه حضور یافتیم تا با فعالیت های آن بیشتر آشنا شویم.
دپارتمان تحقیق و توسعه هلدینگ آرش که در سال گذشته و همزمان با پاندمی کرونا در این مجموعه بزرگ و موفق شکل گرفت توانست با تدابیر مثال زدنی، تهدید کرونا را به یک فرصت بزرگ برای این مجموعه تبدیل کند که در راس این دپارتمان یکی از نخبگان جوان و خوش فکر کشور، بنام دکتر مهدی جوزایی قرار دارد. برای اینکه بیشتر با وی آشنا شویم گپ و گفتی با ایشان انجام داده ایم که از حضور مبارکتان میگذرد.

• ابتدا خودتان را به صورت کامل معرفی نموده و سوابق کاری تان را بفرمایید؟
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت همه مخاطبان محترم، بنده مهدی جوزایی، متولد ۱۳۶۰ از تهران و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی با عنوان «بررسی امکان شکل گیری جهانهای ممکن در تئاتر از دیدگاه فلسفه ذهن با تکیه بر نمایشنامه جهانهای ممکن جان مایتون»(دانشکده سینما-تئاتر دانشگاه هنر تهران)
• فارغ التحصیل دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران با مدرک عالی– دفتر تهران –(۱۳۸۳)
تدریس:
• ۱۸ سال سابقه تدریس –استان تهران
• مدرس کارگاه سواد رسانه ای با مطالعه موردی انیمیشن boss baby- پژوهشسرای بصیرت -۱۳۹۶
• فارغ التحصیل دوره مربی گری کارآفرینی زیر نظر مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران
• فارغ التحصیل دوره آموزشی پرسونال برندینگ دکتر قیطوریان
• پژوهشگر حوزه مارکتینگ ،دیتا ماینینگ و علوم شناختی
• سردبیر ،نویسنده و مجری مجموعه برنامه زنده و صبحگاهی “تراز” پخش از شبکه ایران کالا-۱۳۹۸
• مجموعه ۱۶ قسمتی “تهران نو ” (پژوهشگر و سرپرست نویسندگان و کارگردانی مشترک)پخش از شبکه HD تهران -۱۳۹۵
• مجموعه برنامه “کافه تبلیغات “با موضوع آموزش و آسیب شناسی با رویکرد تبلیغات علمی (۱۰ قسمت) – پژوهشگر،نویسنده و کارگردان و مجری-۱۳۹۸
• تیزر
• پژوهشگر،نویسنده و کارگردان تیزر طرح خادم معاونت پژوهش سازمان هلال احمر ایران-(۱۳۹۵)
• طراحی،پژوهش و نگارش تیزر و آنونس همایش بین المللیT O D وزارت راه و شهرسازی(۱۳۹۵)
• پژوهش،طراحی ونگارش تیزر موشن گرافیک اصلاحات ترافیکی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب(به سفارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران.(۱۳۹۶)
• پژوهش،طراحی و نگارش تیزر های موشن گرافیک پیامرسان “بله” (به سفارش بانک ملی ایران )(۱۳۹۶)
• طراحی برنامه ترکیبی “سیمای ایران خودرو” .(۱۳۹۵)
• طراحی کمپین تبلیغاتی بانک مرکزی ج.ا.ایران.(۱۳۹۵)
• مشارکت در طراحی کمپین های تبلیغاتی و طراحی استراتژی های تبلیغاتی و رسانه ای برای شرکت انبوه سازان آرش(۱۳۹۵ تا کنون)
• مدیر واحد R&D شرکت انبوه سازان آرش از سال ۱۳۹۹
• مشارکت در طراحی،برنامه ریزی ،مدیریت و اجرای کمپین بازاریابی و فروش ویلا در طرح اقتصادی همراه آرش(طاها) در استان گیلان
• طراحی کمپین تبلیغاتی تابستانه لرنیتو به سفارش شرکت مهندسی فرآیدا.(۱۳۹۶)
• طراحی کمپین تبلیغاتی شرکت همگامان و شرکت های کارگزاری بیمه اریکه تجارت آتی نگر و کارگزاری بیمه تدبیر رفاه ایرانیان.( ۱۳۹۶)
• عضو سابق اتاق فکر موسسه فرهنگی هنری الفبای هنر(تهران)
• عضو اتاق فکر و طراح کمپین تبلیغاتی کاندیدای مجلس دوره یازدهم (دکتر سیفی عضو هییت مدیره‌ی اتاق فکر صنعت ساختمان کل کشور کشور) -۱۳۹۸
• سرپرست اتاق فکر گروه رسانه ای تماس از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹

• چند مدت است که در شرکت انبوه سازان آرش مشغول به کار هستید و در چه بخشهایی فعالیت کرده اید؟

بصورت ثابت از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا به حال.

• چه وجه تمایزی در شرکت انبوه سازان آرش نسبت به سایر مجموعه ها وجود داشت که به این شرکت پیوستید؟
بها دادن به ایده های خلاقانه و نو و ارزش آفرین از سوی مدیران مجموعه در آن برهه برای من جذاب بود.

• با توجه به سوابقی که در حوزه کاری خود دارید، فکر می کنید که چه تاثیری در شرکت داشته اید؟
در این مورد باید پرسنل شرکت و مدیران میانی و مدیران مجموعه و مشتریان وفادار این شرکت اظهار نظر کنند اما به شخصه تلاش کردم ادبیات و گفتمان تحقیق و توسعه و مدیریت ارتباطات با مشتریان در زمینه های مختلف را در اتمسفر شرکت ایجاد کنم البته نمیدانم تا چه حد موفق بودم.

• نگاه شما نسبت به آینده این شرکت چیست؟

سوال خوبیه و جواب دقیقی هم می طلبه
بطور طبیعی هر کسب و کار و هر سازمانی در بخش خصوصی با توجه به نوع محصول و خدمات و شایستگی های محوری که اساس کار قرار داده یک چرخه عمر داره بنابراین در این فضای رقابتی و این اقتصاد بسته اگر قصد داریم به بقای خودمون ادامه بدیم نیاز به صداهای جدید داریم و باید به استقبال تغییر بریم . منظورم از تغییر طیف وسیعی رو شامل میشه .تغییر در سیستم ها و زیر سیستم ها و مهمتر از همه بازنگری در چشم انداز و ماموریت های شرکت و مهمتر از همه تغییر در نگرش مدیریت کلان.

• از دیدگاه شما چه ارزش هایی در این شرکت وجود دارد که در موفقیت های آن موثر است؟

پیش از هر چیز باید به این نکته اساسی توجه داشته باشیم که مهمتر از دستیابی به موفقیت پایداری و حفظ دستآوردها هست .ارزش های اساسی و محوری یک کسب و کار جزو جدایی ناپذیری از یک برند تجاری رو تشکیل می دن که باعث میشه بتدریج یک شرکت ،گروهی از مشتریان که به مشتریان وفادار معروف هستند رو بدست بیاره پس از اون وظیفه هر سازمان حفظ و ارتقا کیفیت خدمات به این مشتریان هست تا بتونه درآمدهای پایدار ایجاد کنه ولی اگر این نکته مهم مورد غفلت واقع بشه با سقوط ارزش ها ،چرخه عمر یک برند به پایان خودش نزدیک میشه…

• ارتباط شما با کدام بخش از مجموعه شرکت انبوه سازان آرش بیشتر بوده و چه تاثیر متقابلی در حوزه فعالیت شما داشته است؟

با توجه به ماموریت واحد تحقیق و توسعه مبنی بر شناسایی نیازهای حال و آینده مشتریان و برنامه‌ریزی جهت پوشش اونها و همچنین کشف و درک فرصت‌ها و نیازهای بازار در حوزه های مرتبط با موضوع فعالیت شرکت و همکاری در تحلیل محیط بیرونی وداخلی شرکت جهت تدوین استراتژی‌های کسب‌وکار بیشترین همکاری رو با واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT) داشتم که بنظرم خیلی مثبت و موثر بوده.

• با توجه به شیوع پاندمی کرونا اقتصادی شرکت انبوه سازان آرش را نسبت به قبل آن چگونه ارزیابی می کنید؟

شرکت جزو معدود کسب و کارهایی بود که بجای اتخاذ موضع انفعالی موفق شد با انجام تحقیقات بازار و با همکاری بین بخشی و با هوشمندی در کنار بازاریابی دست به “بازارسازی ” بزنه و در سخت ترین شرایط اقتصادی و لاک داون بتونه باز هم سودآور باشه اما نکته مهم این هست که چقدر می تونیم این دستاوردهایی که به سختی به دست اومده رو مدلسازی کنیم چون ما نباید مدافع حفظ وضع موجود باشیم بلکه اگر در پی نیل به موفقیتهای بزرگتر هستیم باید همواره رو به جلو حرکت کنیم و الزامات این حرکت رو به جلو رو هم برای شرکت فراهم کنیم…

• یک خاطره خوب از ایام فعالیت خود در شرکت انبوه سازان آرش را بفرمایید؟

تولد زیر مجموعه طاها بعنوان یک واحد پشتیبان و خدمات پس از فروش در سال ۱۳۹۹ که برای به ثمر رسیدنش زحمات بسیار زیادی کشیده شد و امیدوارم در ادامه این دستاوردها نه تنها حفظ بشه بلکه ارتقا هم پیدا کنه.

• در پایان اگر موضوع ناگفته ای دارید که میخواهید عنوان کنید بیان بفرمایید؟
یک توصیه مهم برای مدیران:
مسیر ناهموار تحول باید ابتدا به‌کوشش خود مدیر پیموده شود…