معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در کنار افزایش 110 هزار تنی ظرفیت سیلوهای بندر انزلی، برای بندر آستارا نیز ایجاد سیلو با ظرفیت 30 هزار تنی پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش ندای گیلان،محمدمحسن سلیمی‌پور امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: طی سه ماه گذشته، 36 هزار تن کالا از طریق بندر آستارا وارد کشور شده که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد با کاهش همراه بوده است.

معاون اقتصادی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ایجاد صنایع تبدیلی باهدف اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده را در بنادر انزلی و آستارا ضروری دانست و گفت: در کنار افزایش 110 هزار تنی ظرفیت سیلوهای بندر انزلی، برای بندر آستارا نیز ایجاد سیلو با ظرفیت 30 هزار تنی پیش‌بینی‌شده است.

وی تصویب منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا را فرصتی مناسب جهت تسهیل تجارت خارجی و ایجاد ارزش‌افزوده دانست و تصریح کرد: تخفیف هزینه انبار، ورود و خروج کالا بدون عوارض گمرکی، مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ازجمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی است.

معاون اقتصادی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه اتصال بندر آستارا به بارانداز ریلی به جد پیگیری می‌شود، افزود: بااتصال بندر به راه‌آهن حمل‌ونقل ترکیبی در منطقه رونق پیدا می‌کند که جهت تحقق این مهم باید زیرساخت‌های در بندر و بارانداز ریلی فراهم شود.