مديرعامل شركت حمل و نقل مختلط ایران و روسیه(ايرسوتر) از اعلام آمادگی این شرکت جهت احداث دو مخزن برای ترمینال نفتی در محوطه بندر چندمنظوره آستارا خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: جهانبخش اسدي، مديرعامل شركت حمل و نقل مختلط ایران و روسیه(ايرسوتر) در نشست جمعي از اعضاي هيأت مديره اين شركت با سیروس شفقي، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا، از اعلام آمادگی این شرکت جهت احداث دومخزن برای ترمینال نفتی در محوطه بندر چندمنظوره آستارا خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در شهرستان بندر مرزي آستارا و بررسي‌هاي به عمل آمده و آگاهی از ویژگی‌های اقتصادی این منطقه نسبت به ساير شهرهاي استان٬ آماده سرمايه‌گذاري در اين شهرستان هستيم.

وي ادامه داد: با در نظر گرفتن این موارد، آماده استقرار كشتي در بندر٬ ايجاد دو مخزن ترمينال نفتي در محوطه بندر و نيز ايجاد تعميرگاه دريايي به منظور تعمير كشتي‌ها به روش نوين می‌باشیم.

اسدی اضافه كرد: نزديكي فاصله جاده‌اي آستارا به مراكز صادرات خشكبار٬ تمايل تجار جهت استفاده از اين مسير كوتاه، به دلیل مقرون به صرفه بودن بيشتر است و این موضوع از دیگر قابلیت‌های اقتصادی شهرستان می‌باشد که مدنظر قرار داده‌ایم.

سیروس شفقي، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا نیز در ادامه٬ هدف از اين نشست را هم‌انديشي در راستاي حركت‌هاي جديد شركت مذكور به منظور افزايش تبادلات و همكاري‌هاي ايران و روسيه٬ درخصوص حمل و نقل اعلام و از آمادگي اين فرمانداري جهت هرگونه همكاري با شركت موصوف مطالبي را اعلام کرد.

وي با بيان اينكه شهرستان مرزي بندر آستارا داراي پتانسيل‌هاي ممتاز و بالايي در زمينه اقتصاد٬ بازرگاني٬ حمل و نقل و… می‌باشد، تصریح کرد: علاوه بر ظرفيت‌هاي مرزي دريايي و امكانات بندري در اين شهرستان٬ آستارا،  تنها مرز خاكي استان گيلان مي‌باشد.

فرماندار آستارا با تأكيد بر اينكه بايد فضاي سرمايه‌گذاري مناسب را براي اين مجموعه فراهم كنيم٬ عنوان کرد: با احداث و بهره‌برداري از راه آهن قزوين – رشت آستارا و اتصال آن به راه آهن سراسري جمهوري آذربايجان٬ اين ظرفيت در منطقه به شكل قابل توجهي افزايش مي‌يابد و در آيندهاي نزديك شاهد حركت جهشي خوب در اين شهرستان خواهيم بود.

در اين ديدار همچنين بر ايجاد پايانه اختصاصي جهت ساماندهي كاميون‌هاي روسي و… و همچنين انتقال بالغ بر 50 دستگاه كانتينر از بنادر نوشهر و انزلي به بندر آستارا در راستاي توسعه بندر چندمنظوره آستارا تبادل نظر گرديد.