این پل با 37 متر طول، 4 متر عرض و 5 متر ارتفاع از نوع قوسی با اسکلت فلزی می باشد که بزرگترین پل عابر پیاده از نوع خود در استان گیلان محسوب می شود

به گزارش ندای گیلان،علی کوهی، شهردار بندر مرزی آستارا ، از آغاز عملیات احداث بزرگترین پل قوسی عابر پیاده بروی رودخانه مرداب بندر مرزی آستارا خبر داد و اظهار کرد: پس از احداث سه پل عابر پیاده بروی رودخانه های سطح شهر و برقراری ارتباط بین ساکنان محله ها و معابر پرتردد، عملیات احداث چهارمین پل عابر پیاده از نوع قوسی در بروی رودخانه مرداب آستارا آغاز شد.

وی ادامه داد: این پل با 37 متر طول، 4 متر عرض و 5 متر ارتفاع از نوع قوسی با اسکلت فلزی می باشد که بزرگترین پل عابر پیاده از نوع خود در استان گیلان محسوب می شود.

کوهی با تأکید بر اینکه برای احداث این پل زیبا 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری آستارا اختصاص یافته است، تصریح کرد: پل مذکور ضلع جنوبی برکه پریان و ضلع شمالی بازار بزرگ ساحلی را به یکدیگر متصل خواهد کرد.

وی از بهره برداری این پل همزمان با هفته دولت سخن گفت و اضافه کرد: مطالعات احداث پنجمین پل عابر پیاده جهت اتصال طولانی ترین پیاده روی ساحلی کشور در بندر مرزی آستارا آغاز شده است و مهندسین شهرداری در اجرای این پل از سبکی متفاوت با جدیدترین طراحی های دنیا بهره مند خواهند شد.

شهردار بندر مرزی آستارا در پایان سخنان خود اجرای نورپردازی در معابر عمومی را از مهمترین برنامه های شهرداری در سال 1394 اعلام و خاطرنشان کرد: شهروندان آستارایی و میهمانانی را که در سالجاری این بندر مرزی را به عنوان مقصد گردش و تفریح خود انتخاب می کنند، نمایی متفاوت از شب را مشاهده خواهند کرد.