مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در جمع خبرنگاران از انتقال دو جرثقیل از بندرانزلی به بندر آستارا از طریق دریا خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،حمیدرضا آبایی  در جمع خبرنگاران، یکی از سیاست ها و اولویت های اداره کل بنادر و دریانوردی در استان گیلان را افزایش عملکرد بنادر استان دانست، اظهار داشت: در همین راستا دو جرثقیل متعلق به شرکت کاوه از طریق دریا از مجتمع بندری انزلی به بندر آستارا انتقال داده شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی آستارا با بیان اینکه این اقدام در راستای افزایش توان و ظرفیت عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا انجام شده است، افزود: با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه و ظرفیت بندر آستارا سازمان بنادر و دریانوردی حمایت های لازم برای ارتقای ظرفیت حمل و نقل دریایی در این بندر را انجام خواهد داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه با انتقال این جرثقیل ها توان عملیاتی بندر آستارا افزایش می یابد، تصریح کرد: با استفاده از تجهیزات و امکانات کارآمد توان بندر آستارا را افزایش خواهیم داد.

وی به انتقال دو جرثقیل اشاره و با بیان اینکه جرثقیل ریلی ساحلی (منگان) با ظرفیت عملیاتی ۱۵ تن و جرثقیل گاتوالد متحرک با ظرفیت عملیاتی ۱۰۰ تن به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا منتقل شده اند، افزود: با استقرار این دو جرثقیل ظرفیت عملیاتی بندر آستار به ۴ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد و از وضعیت و شرایط خوبی برخوردار می شود.

گفتنی است، عملیات انتقال این دو جرثقیل طی دو روز از طریق دریا انجام شد و جرثقیل ها شنبه به بندر آستارا رسیدند.