صفر نعیمی‌رز امروز با اشاره به تداوم سخنان تفرقه‌آمیز مصطفی افضلی‌فرد دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل علیه مسئولان آستارا اظهار کرد: نمایندگان اردبیل حق دخالت در حوزه استحفاظی شهرستان مرزی بندر آستارا را ندارند.

ندای گیلان:صفر نعیمی‌رز امروز با اشاره به تداوم سخنان تفرقه‌آمیز مصطفی افضلی‌فرد دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل علیه مسئولان آستارا اظهار کرد: نمایندگان اردبیل حق دخالت در حوزه استحفاظی شهرستان مرزی بندر آستارا را ندارند.
وی ادامه داد: اظهارات افضلی‌فرد دبیر مجمع نمایندگان اردبیل و یکی دیگر از اعضای این مجمع در زمینه نصب تابلوی خوش آمدگویی بخشداری مرکزی آستارا، کاملاً کودکانه و ناشیانه است و نشان می‌دهد وی هیچ اطلاعاتی درباره تقسیمات کشوری و محدوده حوزه انتخابیه خود ندارد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت، اختیارات لازم و کافی را در حوزه استحفاظی شهرستان تحت امر خود دارد افزود: هرگونه اقدام در حوزه استحفاظی شهرستان مرزی بندر آستارا که پس از تونل «ونه‌بین» آغاز می‌شود در محدوده حوزه جغرافیایی گیلان و زیر نظر فرمانداری این شهرستان قرار دارد.
وی اضافه کرد: بیان اینگونه مطالب آن هم از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نه تنها کمکی به ایجاد آرامش در جامعه نمی‌کند بلکه اینگونه سخنان با شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت کاملاً در تعارض است.
نعیمی‌رز نصب تابلوی خوش‌ آمدگویی بخشداری مرکزی و تمثال شهدای گلگون کفن شهرستان آستارا در روستای حیران این شهرستان را کاملاً قانونی و در داخل حوزه استحفاظی شهرستان دانست و گفت: اظهارات عجیب و قابل تأمل برخی از نمایندگان اردبیل موجب شده تا عده‌ای از افراد هیجان‌زده و تحریک شده در کمال ناباوری و تعجب تمثال خوش آمدگویی آستارا و سرداران گیلانی و شهدای ایران اسلامی را مخدوش کنند.
وی با تاکید بر اینکه این تحرکات حاکی از اثرات مخرب سخنان نسنجیده و نابه‌جای نماینده اردبیل است، یادآور شد: اینگونه رفتارها و سخنان ربطی به مردم غیور و ولایتمدار استان اردبیل ندارد و احترام و حفظ شأن و منزلت مردم فهیم این استان همواره مورد تاکید مسئولان گیلان و شهرستان است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: به دبیر محترم مجمع نمایندگان اردبیل توصیه می‌کنم حوزه تقسیمات کشوری استان خود را برای نخستین بار مطالعه و بررسی کند و از بیان سخنان تفرقه‌آمیز که موجب ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه می‌شود بپرهیزد./فارس