ندای گیلان:خانه ی پاکیزه، نمایشنامه ا‌ی کمدی – رمانتیکی است که نامزد نهایی پولیتزر سال 2005 شد و توانست جایزه ی سوزان اسمیت بلکبرن را از آن خود کند

به گزارش ندای گیلان، نمایشنامه خوانی خانه ی پاکیزه به قلم سارا رول وترجمه ی مازیار معاونی در رشت برگزار می شود.

خانه ی پاکیزه، نمایشنامه ا‌ی کمدی – رمانتیکی است که نامزد نهایی پولیتزر سال 2005 شد و توانست جایزه ی سوزان اسمیت بلکبرن را از آن خود کند؛ این جایزه ایست که هر سال به بهترین نمایشنامه‌ی زنان نویسنده‌ی انگلیسی زبان اهدا می‌شود.

از دیگر موفقیات این نمایشنامه می توان به انتخاب آن به عنوان یکی از متن های برگزیده بخش نسل نوی سی دومین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر اشاره کرد.
ماجرای این داستان در آمریکای شمالی و ایالت کانکتیکات اتفاق می افتد و خط سیری پرفراز و نشیب دارد.

شاید تمام هدفی که سارا رول در خانه ی پاکیزه دنبال میکند یافتن عشقی متفاوت باشد،ریشه های شاعرانگی رول نیز در این داستان کانل مشهود است.
از خدمتکار تا خانم خانه که هرکدام سبک مربوط بخودشان را دارندودیدگاه خودشان را دنبال میکنند اما در انتها همدل وهمراه با عشق قدم بر میدارند…

اجرای این نمایشنامه خوانی با خوانش :مهسا نقیبی،طوبی رحمان نیا،عارفه درستکار،زهرا محتشم،مازیار عزیزی و به صحنه خوانیه نسیم شاه چشمه و سرگروهیه،مهسا نقیبی زیر نظر علی حلوی به اجرا در می آید.
گفتنی است این نمایشنامه که یکبار در تئاتر شهر و در سالن سایه به مرحله ی اجرای نمایشنامه خوانی رسید هم اکنون در پلاتوی آموزشکاه سینمایی هفت واقع در چهارراه گلسار خیابان 76 در مورخه ی 11 و 12 خرداد 94 راس ساعت 18بصورت نمایشنامه خوانی برگزار میگردد.