رئیس سازمان صمت گفت:انتظار این است که کیفیت فعلی نان به حد مطلوب برسد و اغلب نان‌هایی که پخته می‌شود فقط در کنار تنور نانوایی به صورت داغ قابلیت مصرف دارد و این اصلاً شایسته یک استان گردشگرپذیر و توریستی نیست.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق‌پوش در کارگروه شورای آرد و نان استان گیلان با رعایت الزامات کیفی و بهداشتی پختن آن تاکید کرد و گفت: قصور در کیفیت نان که قوت غالب مردم است به هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

وی روسای اتحادیه آرد و نان را بر نظارت دقیق و مستمر وضعیت نانوایان مردم دانست و افزود: به مشکلات و زحمات متعدد پخت نان و نانوایان واقع هستیم ولی باید رعایت امانتداری به درستی انجام شود و در این مورد با هیچ واحدی تعارف نداریم.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به سفر قریب الوقوع مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی کشور به گیلان در هفته آتی افزود: برخی اقدامات به پشتیبانی ملی از حوزه آرد و نان بر می‌شود که لازم است در جهت بهبود وضعیت با ارائه دلایل مشخص در حضور این مقام کشوری پیگیری، رفع و رجوع شود.

کیفیت فعلی نان  باید به حد مطلوب برسد

دلق پوش تاکید کرد: انتظار این است که کیفیت فعلی نان به حد مطلوب برسد و اغلب نان‌هایی که پخته می‌شود فقط در کنار تنور نانوایی به صورت داغ قابلیت مصرف دارد و این اصلاً شایسته یک استان گردشگرپذیر و توریستی نیست.

وی نظارت بر عمل آوری خمیر و رعایت نظافت، موازین بهداشتی و جلوگیری از تعطیلات خودسرانه نانوایان را جزو وظایف لاینفک اتحادیه های مربوطه برشمرد و تصریح کرد: اگر در این خصوص اهمال کاری مشاهده شود با روسای اتحادیه ها از طریق کمیسیون نظارت به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان تصریح کرد: دوگانه سوز کردن و چندگانه کردن سوخت نانوایان با توجه به قطع مکرر گاز و برق در استان در اولویت است و در این راستا مصوب شده است که بانک سپه با پرداخت تسهیلات، زمینه حمایت از این برنامه پدافند غیرعامل را به عنوان یک تکلیف سرعت دهد.

وی خاطرنشان کرد: پس از این به افراد فاقد پروانه کسب هیچ خدماتی ارائه نخواهد شد و سهمیه‌های این واحدها قطع و نانوایانی که کیفیت را رعایت نمی‌کنند و خودسرانه اقدام به تعطیلی در برخی از روزها می‌کنند نیز سهمیه آنها کسر خواهد شد.

وی افزود: در گیلان ۱۳۰۰ واحد نانوایی با پروانه بهره‌برداری در حال فعالیت هستند که ۲۸۰ واحد آن دوگانه سوز هستند.

ایسنا