در مراکز شهر رشت تلاش می شود که به هر وسیله ، تلفن ثابت به شهروندان واگذار شود . در حال حاضر در حوزه ی فناوری و ارتباطات از دیگر کشورهای توسعه یافته ، ۱۵ سال عقب هستیم . تکنولوژی هایی وارد بازار جهانی شده است که برای استفاده از تلفن ثابت نیاز به کابل کشی نیست.

به گزارش نداي گيلان: مهندس رضا خضر دوست ( مدیر عامل شرکت مخابرات گیلان ) دارای ۲۷ سال سابقه ی کاری در شرکت مخابرات گیلان و استانهای دیگر است . وی در گفتگویی تفصیلی به پرسش های روز “‌اعتدال شمال ” در دفتر کار خود پاسخ داد .خضردوست همواره در پاسخ به توفیقات به دست آمده ، خود را مدیون شهدا و ایثارگران می داند و می گوید :” به نظر بنده باید تمام مدیران،* همواره از شهدا و امام شهدا (ره) یاد کنند،  چونکه این مسوولیت ها حاصل رشادت ها و جانفشانیهای شهدای انقلاب اسلمی ست ” ‌” . بنده با دستان خالی در این سمت قرار گرفتم ، اما توکّلم از روز آغازین مدیریّت به خداوند تبارک و تعالی بوده است”. او به آینده گیلان بسیار امیدوار است و عنوان می کند :‌”زیر ساخت ها بتدریج برای ارتباطات پایدار مخابراتی مردم در استان گیلان برقرار خواهد شد ”. وی در رابطه با سلیقه سیاسی خود می گوید “‌خودم را سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می دانم ،  متولدین دهه چهل را فرزندان حضرت امام (ره ) می دانم و خیلی به سلیقه های حزبی توجه ای ندارم “وی همچنین به موضواتی چون : نصب دکل های BTS، عرضه ی اینترنت به مشترکین شبکه ی تلفن های PCM4 ، کندی واگذاری تلفن های ثابت در رشت ، نقش مخابرات گیلان در تجارت الکترونیک ، تغییر ساختار در شرکت مخابرات گیلان، مهمترین موانع و محدودیت های شرکت مخابرات گیلان، توصیه به کاندیداهای انتخابات پیشرو و …در این مصاحبه  اشاره کرده است.

مصاحبه تفصیلی مدیر عامل شرکت مخابرات گیلان با ” اعتدال شمال ” و همچنین ” صندلی داغ ” این رسانه حاوی نکات قابل توجه ایست که مخاطبان فهیم  را به  این گفتگو ی شنیدنی دعوت می نمائیم.

اعتدال شمال: لطفا خود را برای مخاطبان معرفی کنید و در خصوص میزان تحصیلات و سابقه ی شغلی خود توضیحاتی را ارایه دهید .

بسم الله الرحمن الرحیم .خداوند را شاکرم که سعادتی شد در خدمت هیات تحریریه پایگاه خبری و تحلیلی” اعتدال شمال “‌ باشم . لازم می دانم در همین جا ابراز تاسف خود را از حادثه ی غم انگیزی که در حج اتفاق افتاد اعلام کنم و از خداوند بزرگ  برای همه مسلمانان به ویژه  بازماندگان آن دسته از افراد گیلانی که درآن حادثه دلخراش آسیب جانی دیدند ، صبر جزیل را طلب  کنم .

اینجانب رضا خضردوست متولد ۱۳۴۷، دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض هستم و در حدود ۲۷ سال سابقه ی کار در شرکت مخابرات گیلان و نقاط دیگر را دارم . از مهر ماه سال ۹۲ حکم بنده به عنوان رییس هیات مدیره ی شرکت مخابرات گیلان صادر شد و تا کنون دو سال در خدمت مردم شریف این استان هستم . قبل از آن در استان سمنان به فعالیت مشغول بودم و در سنوات گذشته نیز درشرکت مخابرات گیلان به عنوان عضو اصلی هیات مدیره ، مدیر طرح و نظارت ، سرپرست معاونت توسعه و مهندسی ، رییس اداره ی بازرسی ، ارزشیابی و ارزیابی عملکرد ، کارشناس ارزیابی مراکز شهری ، مربی فیبر نوری و کابل ، کاردان و کارشناس طرح مهندسی شبکه انجام وظیفه می کردم .

در ابتدای عرایضم لازم می دانم عنوان کنم که هر چه داریم از شهدای والا مقام نظام مقدس جمهوری اسلامی است . یاد و خاطره ی شهدا باید در تمامی فعالیت هایمان مد نظر قرار گیرد . شهدایی که پرورش یافته ی مکتب امام (ره) و مکتب حسینی بودند و برای دفاع از میهن اسلامی ، سینه سپر کردند و در برابر دشمن ایستادند و اگر رشادت های آن عزیزان نبود امروز ما نمی توانستیم امنیت و آرامش را در کشور داشته باشیم .

به نظر بنده باید، تمام مدیران همواره از شهدا و امام شهدا (ره) یاد کنند . چونکه این مسوولیت ها حاصل رشادت ها و جانفشانیهای شهدای انقلاب اسلمی ست و هر مدیری در قبال این مسوولیت باید پاسخگو باشد و هر فردی در پیشگاه خداوند نیز در قبال اعمال و کردار خود مسوول است .

http://etedaleshomal.ir/wp-content/uploads/2015/09/332.jpg

اعتدال شمال :عملکرد خود را از زمان انتصاب تا کنون چگونه ارزیابی می کنید و به طور اجمالی اوضاع مخابرات گیلان را از گذشته تا کنون چطور می بینید ؟

برخی از افراد در زمینه ی فعالیت های ممکن است بزرگنمایی داشته باشند و برخی نیز فروتنی کنند . عقیده ی من این است که بهترین ارزیاب و ناظر کارهای ما خداوند متعال است و در درجه ی دوم وجدان هر شخص و مردم هستند که نسبت به فعالیت هایی که انجام می شود قضاوت کنند . زمانی فعالیت هایی که انجام می شود ممکن است از سوی مردم ملموس نباشد ولی این فعالیت ها از دید خداوند پنهان نیست .

بنده بدون تعارف و بدون ریا عرض می کنم ، تمامی مدیرانی که قبل از اینجانب در مسند مدیریت مخابرات گیلان قرار داشته اند در زمان خود و در هر دولتی فعالیت های بسیاری را درجهت توسعه و ارتقای مخابراتی این استان داشته اند . زمانی که اینجانب از سال ۶۹ به شرکت مخابرات گیلان ورود کردم شهید سید منصور حسینی مدیر کل اسبق اداره کل مخابرات گیلان بودند و پس از مدتی به شرکت مخابرات ایران به عنوان معاون مخابرات ایران رفتند و به عنوان نماینده ی مردم مینودشت انتخاب شدند و در یک سفر ماموریتی به همراه نمایندگان استان گلستان ومرحوم دکتر دادمان وزیر راه دولت اصلاحات ، هواپیمای آنان در جنگل های گلستان سقوط می کند و به درجه ی رفیع شهادت نایل می شوند یاد و خاطره ی ایشان گرامی باد . در زمان مرحوم حسینی ، تلفن کابلی به صورت مسی و ژلفیت بود ودر مرحله ی ورود سوئیچ های دیجیتال به جای سوئیچ های EMD قرار داشتیم و مراکز بزرگی نیز به این منظور ساخته می شد . مرحوم حسینی زحمات زیادی در آن دوران کشیدند و مدیر باتجربه ای نیز بودند . پس از ایشان جناب مهندس بابایی مدیریت مخابرات گیلان را بر عهده گرفتند که نگاه دولت سازندگی در آن زمان بازسازی کشور پس از جنگ بود و تاکید بر روی رسیدگی و توجه به روستاها قرار داشت و مهندس بابایی نیز که معاون روستایی شرکت مخابرات در زمان مرحوم حسینی بودند با تجاربی که داشتند توانستند تعداد تلفن های خانگی در روستاها را افزایش دهند و مراکز تلفن روستایی را نیز به وجود آوردند .

پایان دوره ی مدیریت ایشان با ورود تلفن همراه و موبایل به کشورهمزمان شد . پس از ایشان محسن باقری چناری که در حال حاضر مدیرعامل شرکت ایرانیان نت ، اپراتور چهارم در تهران هستند به سمت مدیر کلی مخابرات گیلان منصوب شدند . ایشان بر روی تکنولوژی های جدید کار کردند وباید عرض کنم که اینترنت نیز در آن زمان به صورت Dial up بود و  انصافا آقای باقری زحمات زیادی را در آن زمان برای تغییر نگرش و توسعه ی مخابرات گیلان متحمل شدند .

پس از ایشان ، مهندس شیبانی که مدیر عامل شرکت مخابرات استان مرکزی بودند در دولت اصلاحات به گیلان تشریف آورند و سه سال در سمت مدیریت مخابرات گیلان مسوولیت داشتند و با توجه به سابقه ی مدیریتی خود توانستند سوییچ ها و کابل های زیادی را وارد شرکت مخابرات گیلان کنند . در آن زمان شرکت های pop – شرکت هایی که می توانستند مجوز اینترنت خانگی را ارایه دهند وارد عرصه شدند . و به دفاتر روستایی نیز اینترنت روستایی که ICT نامیده می شود تعلق گرفت .

با تغییر دولت و به روی کار آمدن دولت عدالت مهرورز ،مهندس علی نعمتی به مدت ۸ سال مدیر عامل شرکت مخابرات گیلان بودند که بنده پس از مدتی به استان سمنان انتقال یافتم . در زمان ایشان از تکنولوژی pcm4 برای به صفر رساندن فیش های مردم وارد عرصه شد و اگر چه این تکنولوژی در آینده مشکلاتی را به همراه داشت اما در آن مقطع نیاز مردم استان برای تلفن های ثابت را مرتفع کرد . پس از چند سال ، بحث استفاده از اینترنت پر سرعت نیز مطرح شد و جوانان این استان که همه اهل مطالعه هستند و متخصص نیز می باشند نیازمند بهره مندی از اینترنت پر سرعت بودند . شرکت مخابرات استان این توان را در خود ندید که بتواند اینترنت پرسرعت را عرضه کند در نتیجه از شرکت های دیگر در داخل و خارج استان به عنوان شریک استفاده کرد و اینترنت پر سرعت به مردم گیلان واگذار گردید .

تجربه ای که بنده در استان سمنان به دست آوردم این بود که ما می توانیم از داشته های خود شرکت مخابرات استفاده کنیم و با توجه به اینکه مجوز ارایه ADSL به مردم به شرکت مخابرات استانها داده شد در سمنان از این امکان بهره بردیم و فروش و درآمد خوبی عاید شد و البته پاسخگویی نیزکاملا مد نظر بود .

در بدو ورود خود به شرکت مخابرات استان گیلان ، معاونت تجاری را تاسیس کردم ، چندین مدیریت و اداره به وجود آوردم . پاسخگویی به مشترکین ، امور مشتریان ، بازاریابی و خدمات پس از فروش در نظر گرفته شد . تحولات دیگری در ساختار شرکت با توجه به سیاست های شرکت مخابرات کشور و استراتژی هایی که در سال ۹۲ در پیش گرفت در استان گیلان به وجود آوردیم .با همکاری شرکتی که از گذشته با شرکت مخابرات استان به صورت BOT طرف قرارداد است توانستیم حدود ۱۴۰ هزار مشترک اینترنت را جذب کنیم . معاونت تجاری را تاسیس کردم و خرید ها صورت گرفت و پس از آن ظرف ۱۸ ماه توانستیم حدود ۱۰۰ هزار مشترک از روی تلفن ثابت بگیریم و سعی کردیم که بهترین پهنای باند را برای این مشترکین خریداری و اجاره کنیم از شرکت های زیر ساخت و شرکت مپنا و ….

http://etedaleshomal.ir/wp-content/uploads/2015/09/322.jpg

تجهیزات DWDM  برای بهره مندی شهرستانها خریداری شد و این تجهیزات در هفته ی دولت سال ۹۳ مورد بهره برداری قرار گرفت . تا به امروز ۱۶۰ میلیارد تومان ، هزینه ی توسعه شرکت مخابرات استان گیلان در زمینه ی تلفن ثابت ، تلفن همراه و دیتا هزینه شده است .

در شهریور ماه ۱۳۹۳ که وزیر محترم ارتباطات و فناوری اعلام کردند که انحصار تکنولوژی از میان برداشته شده است ، به نصب و راه اندازی نسل سوم تلفن همراه ۳G در چند شهرستان گیلان اقدام کردیم . در ابتدا مقرر شده بود که فقط مراکز استانها از این تکنولوژی بهره مند شوند و شرکت ارتباطات سیار شرکتی به غیر از مخابرات است و شرکت مخابرات گیلان به عنوان مجری و پیمانکار طی تفاهم نامه ای کارهای آن شرکت را انجام می دهد و کلیه درآمدهای تلفن همراه در استان گیلان و تمامی استانها به آن شرکت بر می گردد و همچنین تمامی هزینه های زیر ساختی و نگهداری نیز بر عهده ی آن شرکت است . در فاز اول توانستیم به عنوان نخستین استان کشور در چهار شهر رشت ، انزلی ، آستارا و لاهیجان نسل سوم تلفن های همراه را راه اندازی کنیم و امروز شهر فومن نیز از این تکنولوژی بهره مند شده است . به جهت ارتباطات پایدار برای تمام سایت ها از فیبر نوری استفاده خواهد شد و سعی ما بر این است که برای ۱۱۴ سایت در استان گیلان بحث ۳G را گسترش دهیم . ان شاء الله تا بهمن ماه سالجاری ، تعداد قابل توجهی نصب نسل سوم تلفن همراه و ۵ سایت ۴G را در شهرستان رشت داشته باشیم .گمان می کنم که در طول یکسال این میزان فعالیت ، عملکرد خوبی برای همکارانم در شرکت مخابرات گیلان بوده است که به صورت شبانه روزی در حال انجام خدمت هستند .

اعتدال شمال : نصب دکل های BTS بر اساس چه ساختار و ارزیابی صورت می گیرد و آیا این دکل ها را برای ساکنین نزدیک به محل های نصب شده مضر می دانید ؟ چه تعداد دکل مخابراتی برای تقویت ۳G , 4G در سطح شهر رشت نیاز است ؟

به خاطر تشعشات تلفن همراه از مراکز بهداشتی و محیط زیستی و شورای شهر مورد سوال قرار می گیریم . برای استفاده از نسل دوم تلفن های همراه از دکل های BTS و برای نسل سوم از NOD2 استفاده می شود . دکل ها باید ایجاد شود و بر روی آنها آنتن ها جهت دریافت فرکانس نصب گردد . اگر این دکل ها نصب نشود به نظر شما باید مردم چگونه از ارتباطات تلفن همراه استفاده کنند ؟ مصوبه ای در دولت اصلاحات مورد تایید قرار گرفته که تمامی ارگان های دولتی موظف هستند که ۲۵ مترفضا به طور رایگان به شرکت مخابرات اختصاص دهند تا نصب دکل ها را انجام دهد . شرکت مخابرات نه تنها این مکانها را به طور رایگان تصرف نمی کند بلکه اجاره نیز پرداخت می کند .

شرکت مخابرات گیلان برای نصب دکل در یک پارک به ساخت یک فیلم متوسل شد و در آن فیلم صحبت های پزشکان و متخصصانی که در زمینه ی تشعشات تحقیق کرده بودند عنوان شد . همچنین سازمان بهداشت جهانی ، تشعشات دکل های تلفن های همراه را مضر ندانسته است . به جرات می گویم که مضرات گوشی های تلفن همراه که ما استفاده می کنیم به مراتب از آن دکل ها بیشتر است .

اگر قرار باشد که شرکت مخابرات گیلان بخواهد توسعه ی شبکه های مخابراتی و پوشش آنتن دهی تلفن همراه را انجام دهد باید نهادهای دولتی در این خصوص با این شرکت تعامل برقرار کنند .

برای نصب آنتن و خشک شدن فونداسیون دکل ۲۶ روز زمان لازم است اما برای پیدا کردن مکان نصب دکل باید شرکت مخابرات گیلان شش ماه وقت صرف کند .

http://etedaleshomal.ir/wp-content/uploads/2015/09/444.jpg

اعتدال شمال : در زمینه ی عرضه ی اینترنت به مشترکینی که در محدوده ی شبکه ی تلفن های PCM4 قرار دارند چه تدابیری اندیشیده شده است ؟

مشترکینی که در محدوده ی PCM4 قرار دارند می توانند به شرکت مخابرات مراجعه کنند، همکاران بنده در شرکت بررسی ها لازم را انجام می دهند و اگر بتوانیم از پست های دیگر ، خطوط را برای تلفن آنها استفاده کنیم و سیم کشی جدید انجام دهیم امکان بهره مندی از اینترنت برای آن عزیزان فراهم می کنیم . برای حل مشکل PCM4 ها در استان برنامه هایی پیش رو داریم . تعداد PCM4 ها در استان ۱۰ درصد بود که پس از جمع آوری هایی که توسط شرکت مخابرات استان انجام شد به زیر ۶ درصد رسیده است و در برنامه ی شرکت مخابرات مد نظر قرار گرفته که به تدریج وطی چند سال آینده با تامین منابع مالی ، کابل کشی های جدید و حفاری هایی صورت گیرد تا این معضلات مرتفع گردد .

اعتدال شمال : چرا واگذاری تلفن های ثابت در شهر رشت به کندی صورت می گیرد در حالی که شرکت مخابرات استان بارها به توسعه ی شبکه ی تلفن ثابت اذعان داشته است ؟

در مراکز شهر رشت تلاش می شود که به هر وسیله ، تلفن ثابت به شهروندان واگذار شود . در حال حاضر در حوزه ی فناوری و ارتباطات از دیگر کشورهای توسعه یافته ، ۱۵ سال عقب هستیم . تکنولوژی هایی وارد بازار جهانی شده است که برای استفاده از تلفن ثابت نیاز به کابل کشی نیست و از طریق وای فای نیز می توان خط تلفن ثابت به مردم عرضه کرد . شرکت مخابرات ایران و معاونت شبکه ی این شرکت در حال خرید تجهیزات و ساز و کارهای این تکنولوژی هستند و شرکت مخابرات گیلان نیز ، نیاز خود را اعلام کرده است .

اگر این امکانات فراهم شود در حاشیه شهر و مکانهایی نظیر مسکن مهر می توانیم تلفن ثابت را عرضه کنیم . چند شرکتی که واگذاری اینترنت را بر عهده دارند مجوز دریافت کرده اند که برای توسعه ی امکانات تلفن ثابت سرمایه گذاری کنند و شرکت مخابرات گیلان نیز از این شرایط سرمایه گذاری استقبال می کند . در مهر ماه سال ۹۳ طرح همکدی در استان گیلان اجرا شد این طرح نیازمند خرید یکسری از تجهیزات بود و در عین حال با اجرای طرح همکدی درآمد شرکت مخابرات گیلان کمتر شد . اگر تماس تلفنی از شرقی ترین نقطه ی گیلان تا غربی ترین نقطه ی استان برقرار شود با اجرای طرح همکدی ، هزینه ای که توسط مشترک پرداخت می شود بسیار پایین است . تمامی این فعالیت ها مستلزم داشتن منابع مالی است و فکر می کنم توسعه ی مخابراتی گیلان در دوسال اخیر به خوبی و در حد توان این شرکت صورت گرفته است .

بنده با دستان خالی در این سمت قرار گرفتم اما توکلم از روز آغازین مدیریت به خداوند تبارک و تعالی بوده است و بر این امر اشراف داشتم که سهامداران شرکت ، مردم و همکاران عزیز از من چه انتظاری دارند . ۴۰۰ نیرو در این شرکت بازنشسته شدند و پاداش سنوات پایان خدمت نیز به این عزیزان تعلق گرفت . قطعا این منابع مالی باید در جایی به اتمام برسد . اگر میزان تعرفه ها قدری افزایش یابد برای توسعه ی زیر ساخت ها و تجهیز و رفع مشکلات قدم برخواهیم داشت . جا دارد خبری را در اینجا عنوان کنم و آنهم ایجاد مسیر پروتکشن با فیبر نوری ، از آستارا تا چابکسر که کمتر از ۱۰۰۰ متر از این مسیر باقی مانده و ان شاء الله در بهمن ماه امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت . زیر ساخت ها بتدریج برای ارتباطات پایدار مخابراتی مردم در استان گیلان برقرار خواهد شد .

اعتدال شمال : در زمینه ی نقش مخابرات در تجارت الکترونیک چه نظری دارید ؟

پیشرفت حوزه ی فن آوری اطلاعات و مخابرات سبب پیشرفت در تمامی بخشهای دیگر خواهد شد . در حال حاضر ، IT بازار جهان را به خود اختصاص داده است . جای خرسندی است که شرکت های دانش بنیانی توسط جوانان خلاق و متخصص ایجاد شده که بحث استفاده از فن آوری های الکترونیک در بخش های مختلف را مد نظر دارند و پارک علمی فناوری گیلان و شرکت مخابرات استان نیز از این طرحها استقبال می کند . برای توسعه ی فیبر نوری ، متصل کردن ادارات دولتی و ایجاد دولت الکترونیک به اداره ی کل ICT استان اعلام آمادگی کرده ایم . با توجه به اینکه شرکت مخابرات گیلان یک شرکت خصوصی است اما برای پر رنگ کردن حوزه ی ارتباطات و دیتا این آمادگی را دارد از شرکت های تازه تاسیس حمایت کند . شرکت هایی که طرحهایی آنان مورد تایید پارک علمی و فناوری استان ، اداره ی کل ICT استانداری گیلان واداره ی کل ICT وزارت ارتباطات باشند حمایت لازم از آنان بعمل می آید .

http://etedaleshomal.ir/wp-content/uploads/2015/09/552.jpg

اعتدال شمال : علت ورود شرکت مخابرات گیلان در حوزه ی فروش اینترنت چه بود ؟

چون از بحث درآمدزایی در بخش تلفن ثابت کاسته شد شرکت مخابرات گیلان به فکرافتاد که درآمد زایی را از طریق عرضه اینترنت به مشتریان دنبال کند و مجوزهای لازم در این زمینه نیز وجود داشت و تا کنون نیز توانسته است که در این بخش بسیار خوب عمل کند .

اعتدال شمال : در زمینه ی تغییر ساختار در شرکت مخابرات گیلان لطفا توضیحاتی را ارایه دهید

تلاش شد تا در شرکت مخابرات گیلان با ایجاد معاونت تجاری تغییرات ساختاری صورت گیرد و استان گیلان در رده ی استانهای دارای رتبه ی اول در زمینه ی ارایه ی خدمات و پاسخگویی به مشتریان قرار گیرد . مراکز برند شاپ به جهت پاسخگویی به مردم در خصوص تلفن های ثابت ، همراه و دیتا تشکیل شد و همکاران ما تا کنون سعی کرده اند که به بهترین وجه این خدمات را به مردم عزیز استان ارایه دهند .

اعتدال شمال : مهمترین موانع و محدودیت های شرکت مخابرات گیلان برای عملکرد بهتر این شرکت چیست و آیا این محدودیت ها از حوزه ی اختیار جنابعالی خارج است ؟

برای کسانی که اهل تعامل هستند محدودیتی وجود ندارد. مقام معظم رهبری امسال را سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نامگذاری فرمودند و اگر نهادهای دولتی با این شرکت همدل و همزبان باشند و هدف همه ی ما این باشد که برای رضای خداوند و خدمت به مردم و توسعه ی استان قدم برداریم ، همه به هم کمک خواهیم کرد و اختلافات سلیقه را کنار خواهیم گذاشت .

مدیران و روسای نهادها اگر بر این نکته تعمق کنند که مسولیتی که به آنها داده شده است حاصل خون هزاران شهید می باشد که این نظام مقدس را حفظ کرده در جهت هدف های عالیه نظام و رسیدن به افق ۱۴۰۴ تلاش خواهند کرد .

اعتدال شمال : انتظار شما از مردم چیست ؟

بنده از مشترکین محترم شرکت مخابرات استان گیلان تشکر می کنم . در برخی از مواقع اختلالاتی در بخش های مختلف مخابراتی در استان اتفاق می افتد و این مشکلات توسط همکاران خوبم رصد می شود و به طور آنلاین برای رفع آنان اقدام می گردد . از این بابت از مردم صبور و عزیز استان عذرخواهی می کنم و یقین بدانند که خدمتگزاران آنان در شرکت مخابرات گیلان در جهت رفع آن مشکلات به طور شبانه روزی تلاش می کنند .

اعتدال شمال : دیدگاه سیاسی مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان به چه جناحی متمایل است ؟

بنده سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستم و متولدین دهه جهل را فرزندان حضرت امام (ره ) می دانم و خیلی به سلیقه های حزبی توجه ای ندارم . سلیقه ی سیاسی داشتم که بسیاری از دوستان من در دهه ی ۶۰ با این اندیشه بنده آشنایی دارند و آن هم مستقل است . مطمئنا اینجانب به رییس جمهور و نماینده ای در انتخابات رای می دهم اما باید بگویم که جایگاهی که اکنون در آن قرار دارم جایگاه سیاسی نیست و. شرکت مخابرات گیلان یک شرکت خدمات رسان است و باید این جایگاه خود را به خوبی مدیریت کنم و وظیفه ی خود را به انجام برسانم .

بنده شاگرد آقای دکترنوبخت در دبیرستان شهید بهشتی رشت بودم درسهای بسیار زیادی را از ایشان در زمینه ی اخلاقی گرفتم . بنده خود را سرباز نظام و ولایت می دانم . خطوط قرمز اینجانب هم همان خطوط قرمز نظام و ولایت وتوجه آرمانهای شهدای عزیز است .در انتصابات خودم هم به این امر توجه نمی کنم که در دولت نهم و دهم چه کسی به آقای احمدی نژاد رای داده است و نگاه نمی کنم که در حال حاضر چه کسی به چه فردی رای داده است . این نگرش ها خیلی کوچک است . دولت دکتر روحانی به عنوان یک دولت فراجناحی بر سر کار آمده و بنده نیز نماینده ی سهامداران شرکت هستم و فعالیت من در اینجا کار سیاسی نیست .

اعتدال شمال : با توجه به اینکه امسال اتفاق بزرگ انتخابات در عرصه سیاسی کشور را پیش رو داریم توصیه ی شما به کاندیداهای انتخابات چیست ؟

شرکت مخابرات استان گیلان به مانند سایر شرکت های مخابرات در سراسر کشور ، آماده ی کمک به دست اندرکاران انتخابات است برای اجرای یک انتخابات پر شور ، منظم و سالم . بنده و تمامی مدیرانی که در ادوار قبل در مخابرات استان بودند در کنار فرمانداران ، مجموعه ی استانداری و هیات نظارت شورای نگهبان و مجریان برگزاری انتخابات در استان بوده ایم و نشست هایی نیز با این عزیزان داشتم و بستر لازم برای انتخابات فراهم شده است .

توصیه ی من به کاندیداهای انتخاباتی این است یکدیگر را تخریب نکنند و سعی نمایند تا برنامه های خود را در جهت خدمت به مردم و بحث قانونگذاری عنوان کنند . اخلاق مداری مهمترین اصل در قضیه ی انتخابات است که در دین اسلام نیز بسیار به آن توصیه شده است .