علوی گفت: با موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن تخصیص اعتبار لازم و تأمین منابع مالی، مصالح و استادکاران خبره در امر مرمت آثار و ابنیه تاریخی در اختیار شهرداری رشت قرار می‌گیرد.

به گزارش ندای گیلان،سید امیرحسین علوی با اشاره به نشست با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: در نشستی که شامگاه جمعه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد این مهم مطرح و مورد موافقت واقع شد.

وی با اشاره به اینکه رشت شهری فرهنگی و دارای بناهای تاریخی فراوانی است تصریح کرد: بناهای تاریخی موجود در رشت نیازمند مرمت و احیای مجدد بوده و به این منظور شورای اسلامی و شهرداری رشت برای تملک و احیای بناهای تاریخی ثبت‌شده در رشت ردیف‌هایی در بودجه سالیانه خود اختصاص داده است.

علوی افزود: سرای سعادت در قلب بازار مرکزی شهر ازجمله این بناهای تاریخی بوده که شهرداری رشت قصد تملک و تبدیل آن به اولین اقامتگاه بوم گردی رشت را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز خرسندی از مساعدت رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بیان کرد: در نشست شب گذشته این مهم مطرح و مورد موافقت مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور واقع شد.

وی با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی موجود در بافت مرکزی رشت توسط استادکاران ماهر انجام می‌شود تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن تخصیص اعتبار لازم و تأمین منابع مالی، مصالح و استادکاران خبره در امر مرمت آثار و ابنیه تاریخی در اختیار شهرداری رشت قرار می‌گیرد.

 

Fars