شهر رشت یک شهر فرسوده و قدیمی است و باید نوسازی گردد، اما بعد از گذشت یک سال در اینباره اقدام متناسبی صورت نگرفته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سید حسین رضویان در  جلسه علنی شورا  اظهار کرد: یک سال از زمان تصدی شهردار رشت می گذرد که بابت پیگیری اموری مانند پروژه میثاق جای تقدیر داشته، اما برخی از مسایل گذشته همچنان بی نتیجه و بلاتکلیف باقی مانده که  انتظار داریم در اسرع وقت رسیدگی گردد.

وی با بیان اینکه شهر رشت فرسوده است افزود: شهر رشت یک شهر فرسوده و قدیمی است و باید نوسازی گردد، اما بعد از گذشت یک سال  در اینباره  اقدام متناسبی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وضعیت نظافت شهر بیان کرد: نظافت شهر تنها جمع آوری زباله نیست بلکه حذف زوائد بصری از جمله موضوعاتی هستند که بارها مود تذکر اعضای شورا بوده است که  شرکت‌های پیمانکار تا کنون اقدام موثری در این رابه انجام نداده اند و مدیریت شهری نیز با جدیت ابن موضوع را پیگیری نکرده است.

عضو شورای شهر رشت در ادامه گفت: شهر رشت از نظر فضای سبز شهری دچار ضعف های فراوانی است که گویا عزم جدی در این باره نیز وجود ندارد.

رضویان با اشاره به  وضعیت آسفالت معابر افزود: مدعی هستیم طی شش ماه گذشته با ۸۰ هزار تن  ظرفیت آسفالت انجام داده ایم اما در آستانه نوروز کوچه ها و خیابان‌های اصلی شهر نیز وضعیت بسیار نامناسبی دارند.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار با انتقاد از عدم توجه به میراث ارزشمند تاریخی شهر رشت افزود: با کمی رسیدگی می توان برای شهر ارزش افزوده ایجاد کرد که در این بین نقش کم رنگ اداره میراث فرهنگی نیز ملموس و انکار ناپذیر است.

رضویان گفت: در بحث شهر خلاق طی این سالها اگر روابط عمومی شهرداری رشت همت نمی کرد اثری از این برند جهانی در رشت باقی نمی ماند که متاسفانه جز برگزاری چند برنامه در طول سال هیچ بهره برداری دیگری از این ظرفیت ارزشمند نمی گردد که کم کاری  نهاد های فرهنگی در این باره نیز کاملاً محسوس است.