رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی نسخه خارجی، مراقب هک شدن خودتان در شبکه‌های اجتماعی موبایلی باشید.

 

به گزارش نداي گيلان: سرهنگ ايرج محمدخانی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان  اظهار کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی این روزها بسیار فراگیر شده و این مساله که روز به روز افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، باعث شده تا هکرها هم به فکر استفاده از حفره‌های امنیتی این شبکه‌ها برای سوء استفاده از کاربران آنها بیفتند.

وی افزود: هکرها با استفاده از نام و تصویر جعلی لوگوی شبکه‌های اجتماعی موبایلی خارجی، خود را به جای شرکت سرویس دهنده قرار داده و پیامی به کاربران می‌فرستند با این مضمون که حساب کاربری شما به دلیل استفاده نادرست حذف خواهد شد، برای جلوگیری از حذف شدن، کارهایی که خواسته شده انجام دهید تا از حذف اکانت خود جلوگیری کنید.

رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: کاربران با دیدن پیام و لوگوی شرکت سرویس دهنده این شبکه‌ها ممکن است پیام را جدی گرفته و زمانی که نام کاربری را بررسی می‌کنند اثری از نام کاربری و شماره تلفن وجود نداشته باشد و بدین ترتیب فریب خورده با اجابت درخواست‌هايی که کاملا جعلی و غیرقانونی است زمینه نفوذ هکر را به پروفایل شخصی خود فراهم نمایند.

سرهنگ محمدخانی بیان کرد: حتی در برخی اوقات هکرها پا را فراتر گذاشته و اطلاعات ایمیل و دیگر اطلاعات شخصی افراد را نیز می‌خواهند و با شگردی خاص ایمیل کاربر را نیز بدست می‌آورند و از آن برای مقاصد مجرمانه استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان هیچگاه به پیام‌هایی از این قبیل توجهی نکرده و اطلاعات شخصی خود را ارسال ننمایند و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی يا پيام‌رسان‌های موبايلی مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشاني Gfata@police.ir گزارش نمايند .