نشست تعاملی دستگاه قضایی با پلیس در هفته ناجا با حضور مسئولان دستگاه قضایی در سالن کوثر ستاد انتظامی گیلان برگزار شد.

 

به گزارش نداي گيلان:  یونس رنجکش، سرپرست اداره‌کل امور فرهنگی و اجتماعی استان گیلان در دیدار با جمعی از مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد استان گیلان که به مناسبت هفته اجتماعی گیلان و روز سازمان‌های غیر دولتی و  افزایش سرمایه‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف شکل‌دهی هفته اجتماعی استفاده از این ظرفیت‌ها با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی  و یک تجربه در این زمینه است .

وی ادامه داد: مدیریت منابع حلقه مفقوده در اقتصاد مقاومتی است که بخش قابل توجهی از این منابع در سرمایه‌های اجتماعی موجود در سازمان‌های مردم‌نهاد نهفته است که باید از این دانسته‌ها به شایستگی استفاده کرد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به رویکرد خوب دولت یازدهم در ایجاد بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، تصریح کرد: دولت تلاش دارد تا این پایگاه و توانمندی‌های موجود بهره‌وری مناسب داشته باشد و در گیلان نیز مسئولان ارشد استان رویکردی اینچنینی را دنبال می‌کنند.

رنجکش اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در تولید سرمایه‌های اجتماعی و پیشگیری از بسیاری از چالش‌ها و مشکلات دارند که تنها باید با ایجاد فضای مشارکتی و همسویی بیشتر آنان با دستگاه‌های اجرایی، به همدلی  و همزبانی و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی پرداخت.

وی همچنین به مدیران دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد تا با استفاده از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای اهداف سازمان خود بهره‌مند شوند.

رنجکش یادآور شد: در استان گیلان ظرفیت‌های مناسب برای فعالیت افراد داوطلب در اقدامات خیرخواهانه فراهم است و تلاش می‌کنیم براساس چارچوب‌های قانونی در صدور مجوزها نیز تسهیلات لازم صورت گیرد.

هفته اجتماعی به ابتکار اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و برای اولین‌بار در کشور از 10 تا 17 مهرماه برگزار می‌شود.