رئیس سازمان صمت گیلان گفت: در صنایع مختلف نظیر سلولزی ،شیمیایی، فلزی، غذایی و الکترونیکی ظرفیت‌های مناسبی در استان برای بهره مندی هنرستانهای آموزش و پرورش وجود دارد.

به گزارش ندای گیلان، فرهاد دلق پوش در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در تعمیق بیشتر روابط آموزش و پرورش با حوزه تولید و تجارت تأکید کرد و گفت: ارتباط موثر حوزه های مختلف آموزش و پرورش با بخش تولید و تجارت منجر به هم‌افزایی و تحول علمی و اجرایی در آموزش و پرورش خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان با بیان مقدمه ای، حوزه عملکردی بخش تولید تجارت را وسیع خواند و اظهار داشت: در صنایع مختلف نظیر سلولزی ،شیمیایی، فلزی، غذایی والکترونیکی ظرفیت‌های مناسبی در استان برای بهره مندی هنرستانهای آموزش و پرورش وجود دارد که با هدایت و توجه بیشتر در جهت تربیت نیروی انسانی ماهر از این پتانسیل ها استفاده شود.

وی همچنین به جایگاه حوزه تجاری در رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: چنانچه علاقه مندی در حوزه های مختلف تجاری نیز وجود داشته باشد این آمادگی وجود دارد هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای دانش آموزان در حوزه تجاری با اتاق بازرگانی و اتاق اصناف صورت پذیرد.

دکتر دلق پوش در ادامه پیشنهاد داد: به میمنت نامگذاری سال رونق تولید آموزش و پروش می تواند افراد علاقمند و با انگیزه را در هنرستان ها شناسایی و به عنوان سفیران صنعت به سازمان صمت استان معرفی نماید تا بتوانیم با ارتباط موثر از طریق واحدهای صنعتی هماهنگی زمینه لازم را جهت بهره مندی از تجهیزات و امکانات موجود در کارخانجات فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: زیربنا و خروجی تعلیم و تربیت در اغلب خانواده ها نهایتا از آموزش و پرورش است وبه طور کلی خانواده آموزش و پرورش بسیار بزرگ است و امیدواریم این استان که از دیرباز استان اول فرهنگی بوده است همچنان بتواند این جایگاه را حفظ و به جایگاه اول علمی نیز تبدیل شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در پایان اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید قطار تولید و صنعت بیش از گذشته شتاب بگیرد و امکانات بخش تولید و تجارت نیز در جهت ارتقای جایگاه علمی دانش آموزان این مرز و بوم به کار گرفته شود.