نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:کیفیت آموزش دانشگاه‌ها ارتباط مستقیم با میزان سرمایه‌گذاری دولت در بخش آموزش عالی دارد.

به گزارش نداي گيلان: دکتر حسن تامینی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خروجی دانشگاه‌ها باید به سیستم مدیریتی دولت متصل شود، اظهار کرد: عدم به کارگیری نیروهای متخصصی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، باعث می‌شود اعتماد جامعه به ارزشمندی علم‌آموزی از بین برود.

وی افزود: از سوی دیگر کیفیت و کارایی نیروهای فارغ‌التحصیل، نقش مهمی در تمایل دولت به استفاده از آن‌ها دارد؛ هرچند که کیفیت آموزش دانشگاه‌ها نیز ارتباط مستقیم با میزان سرمایه‌گذاری دولت در بخش آموزش عالی دارد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه در دو دهه گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه دانشگاه‌ها انجام شده است، گفت: در حال حاضر، ایران در منطقه، از حیث تعداد دانشگاه‌هایی که دارد، سرآمد است.

تامینی بیان کرد: خوشبختانه تعداد صندلی‌های دانشگاه از تعداد متقاضیان بیشتر است و جوانان دغدغه زیادی بابت ورود به دانشگاه‌ها ندارد؛ لذا اکنون زمان آن رسیده که برای ارتقای کیفیت تحصیلات دانشگاهی سرمایه‌گذاری شود.

وی با تاکید بر پتانسیل بالایی که ایرانی‌ها در علم‌آموزی دارند، تصریح کرد: افزایش کیفیت علم‌آموزی در دانشگاه‌های ایران، ضرورتی است که دولت بیش از همه بر آن واقف است. به هرحال با گذشت سال‌ها، عمر مدیریتی افراد به پایان می‌رسد و نیروهای جوان باید جایگزین شوند. بر این اساس باید سعی کنیم خروجی دانشگاه‌ها با نیازهای مدیریتی جامعه همخوانی داشته باشد.